دانشکده محیط زیست به دانشکده محیط بانی تبدیل می‌شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دانشکده محیط زیستی به دانشکده محیط بانی تبدیل می‌شود و دانشجویان در گروه‌های فوق دیپلم و پس از دوران آموزش چهارساله وارد محیط بانی می‌شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی کلانتری با بیان اینکه برای سال مجوز جذب ۳۰۰ محیط بان داریم، اظهار کرد: از وزیر علوم تقاضا کردیم که دانشکده محیط زیستی به دانشکده محیط بانی تبدیل شود و نیروها در گروه‌های فوق دیپلم و چهارساله آموزش ببینند و پس دوران آموزش وارد محیط بانی شوند.

وی با اشاره به اینکه منشأ ریزگردهای خوزستان از خارج کشور است، گفت: ریزگرد داخلی نداریم و امکان تخلیه هوای اهواز وجود ندارد؛ باید تلاش کنیم ریزگردهایی که از کشورهای عراق و سوریه می‌آید را مهار کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بخش عمده‌ای از سدسازی‌ها مهار شده است، افزود: حدود دوماه دیگر مهارسازی ریزگردهای داخلی در اهواز شروع خواهد شد. هرچند می گویند آب کافی نداریم تا بتوانیم ریزگردها را مهار کنیم.

کلانتری ادامه داد: مسئول ستاد احیای جلوگیری از ریزگردها استاندار خوزستان هستند و صد میلیون دلار اعتبار تصویب شده از محل صندوق توسعه در اختیار استانداری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: توان مهندسی کشور به گونه‌ای نیست که یک ساله بتوان ریزگردها را مهار کرد. یک ساله نمی‌توانیم با ریزگردها مقابله کنیم، سه چهار سال طول می‌کشد، ریزگردهای داخلی به تدریج مهار خواهد شد اما باید فکری به حال ریزگردهای خارجی کرد.

کد خبر 356585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.