آزادسازی مسیر خط دو و سه مترو در اولویت است

مدیر آزادسازی و املاک شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر آزادسازی مسیر خط دو و سه مترو و همچنین رینگ چهارم شهر در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

مرتضی افروزی درگفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: بیشتر خیابان‌های شهر اصفهان که مصوب کمیسیون ماده پنج بوده، آزادسازی شده است.

وی تصریح کرد: فرایند آزادسازی املاک در مسیر اجرای طرح‌های عمرانی به این صورت است که ابتدا طرح‌ها در کمیسیون ماده پنج تصویب و پس از تأیید شورای شهر به شهرداری ابلاغ می‌شود، در ادامه طرح‌ها با توجه به امکان مالی شهرداری اولویت‌بندی و بر اساس اولویت و بودجه، اعتبار لازم به آن اختصاص داده می‌شود.

 مدیر آزادسازی و املاک شهرداری اصفهان افزود: بر اساس اولویتهای مشخص شده، طول مسیر اجرای طرح ارزیابی و بر اساس آن از مالکان املاک مسیر در کمیسیون‌های توافق دعوت به عمل می‌آید و بر اساس توافق خریداری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه آزادسازی املاک در مسیر پروژه های عمرانی بر اساس توافق شهرداری و مالکان و با اعمال اولویت میان گذرهای اصلی و فرعی مناطق مختلف انجام می‌شود، گفت: چنان‌چه شهرداری و مالک به توافق نرسند، کارشناس رسمی دادگستری بر نحوه آزادسازی این املاک نظر می‌دهد، بنابراین هر دو طرف فارغ از سود و زیان مکلف به پذیرش نظر کارشناس دادگستری هستند.

افروزی با تاکید بر اینکه آزادسازی‌ها به صورت تهاتر ملکی، ریالی یا ترکیبی از این دو انجام می‌شود، افزود: شهرداری بودجه دولتی برای تامین نقدینگی جهت آزادسازی املاک ندارد، بنابراین ممکن است بازه زمانی آزادسازی املاک در مسیر طرح‌ها به طول بینجامد.

وی گفت: طرح‌های مصوب کمیسیون ماده پنج و معاونت شهرسازی و معماری باید بر اساس بودجه سالیانه شهرداری اولویت‌بندی شود، اما با این وجود شهرداری اصفهان عملکرد خوبی در آزادسازی و اجرای طرح های عمرانی داشته است.

کد خبر 356577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.