طلاق، مهمترین آسیب اجتماعی نجف‌آباد

نجف آباد- رییس اداره بهزیستی نجف‌آباد گفت: طی سال گذشته در مجموع نزدیک به هزار و ۷۰۰ تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به اورژانس اجتماعی ۱۲۳ به ثبت رسیده که از این تعداد، مشاوره های مربوط به خانواده و کاهش طلاق با بیش از ۷۸۰ مورد بیشترین سهم را داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف آباد، علیرضا قناعتکار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته نزدیک به هزار و ۷۰۰ تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به اورژانس اجتماعی ۱۲۳ شهرستان شده که از این تعداد، بیشترین سهم مربوط به مسائل خانوادگی و کاهش طلاق با بیش از ۷۸۰ مورد بوده است.

وی ادامه داد: در همین مدت نزدیک به پانصد تماس تلفنی با موضوع کودک آزاری یا همسر آزاری صورت گرفته که در ۲۲۰ فقره نیاز به مداخله کارشناسان اورژانس به منظور جلوگیری از ادامه بحران بوده و در حدود دویست مورد نیز، واحد سیار اورژانس اجتماعی در سطح شهر اقدام به ارایه مشاوره‌های کارشناسی کرده است.

رییس اداره بهزیستی نجف‌آباد از مشاوره‌های کاهش طلاق به عنوان دیگر بخش اصلی فعالیت های اورژانس اجتماعی یاد کرد و افزود: بیش از ۹۵ درصد از این مراجعان را زوج‌های معرفی شده از سوی دستگاه قضایی تشکیل می‌دهند، همه این افراد و کسانی که داوطلبانه به این مرکز مراجعه کرده‌ند از مشاوره کارشناسان برای تقویت بنیان خانواده و جلوگیری از بروز پدیده نامبارک طلاق بهره‌مند می‌شوند.

قناعتکار با اشاره به تأسیس هشت مرکز جدید مشاوره در این شهرستان خاطرنشان کرد: شرکت در دوره‌های خاص، ارایه گواهی‌های مهارت، انجام مصاحبه‌های تخصصی و کسب نمرات مورد نیاز از شرایط تأسیس این مراکز است، در حال حاضر ۱۵ مرکز این نوع در شهرستان، تحت نظارت تخصصی سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند.

کد خبر 356550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.