رونق روستاها پیشرفت اقتصادی کشور را به همراه دارد

تیران-بخشدار مرکزی شهرستان تیران و کرون گفت: رونق بخش روستایی مایه پیشرفت اقتصادی و مانع از مهاجرت از روستا به شهر می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، محمد محمدی، در شورای اداری شهرستان در جمع مدیران با اشاره به جمعیت روستایی اظهار کرد: جمعیت بالای روستایی در تیران و کرون فرصتی برای رونق اقتصادی منطقه است، زیرا ظرفیت های اقتصادی زیادی در روستاها وجود دارد.

وی افزود: رونق بخش روستایی مایه پیشرفت اقتصادی و مانع از مهاجرت از روستا به شهر می شود که برای تحقق این موضوع نیاز به همکاری دستگاه های اداری برای تامین زیرساخت ها و فضاسازی برای جذب سرمایه گذار برای فعالیت های موثر اقتصادی در روستا است.

بخشدار مرکزی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: بخش های کشاورزی، گردشگری و تفریحی از جمله ظرفیت های قابل برنامه ریزی جهت انجام فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری در روستاها است و با تأمین زیرساخت لازم این فرصت ها رونق می گیرد.

وی با بیان اینکه شهرستان تیران و کرون در سال های گذشته رتبه نخست روستانشینی و رتبه ۲۴ شهرنشینی را در استان اصفهان کسب کرده، تصریح کرد: در پنج سال گذشته توجه ویژه ای به بخش روستایی شده و اعتبارات این بخش در شهرستان تیران و کرون بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

محمدی با بیان اینکه شوراهای اسلامی و دهیاران برای توسعه خدمات با ادارات و نهادهای اداری مشارکت و همکاری می کنند، گفت: برای کاهش مشکلات و دغدغه های اجتماعی و تأمین نیازهای روستاها به هم افزایی بین دهیاری و سازمان های دولتی نیاز است.

وی مشارکت بین بخشی را ضروری دانست و تصریح کرد: هیچ دستگاهی به تنهایی قادر به رفع مشکلات و تأمین نیازهای حوزه کاری خود نیست و اگر تعامل و هم افزایی نباشد مشکلات اجتماعی افزایش و مشکلات مردم باقی می ماند.

کد خبر 356539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.