تخلف سنگین در ۸۵۰ واحد نانوایی در اصفهان گزارش شد

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در خصوص بازرسی از نانوایی‌های اصفهان گفت: طی شش ماه اول سال جاری بالغ بر هفت هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی از نانوایی‌های استان صورت گرفته که ۱۲ درصد آن‌ها و معادل ۸۵۰ واحد صنفی دارای تخلف سنگین بودند.

به گزارش حمیدرضا خشنود ظهر امروز (شنبه) با حضور در اجلاسیه شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مطابق اصلاحیه قانون سال ۹۲،  بازرسی اصناف به خود تشکل‌ها، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها واگذار شده است، اظهار کرد: تلاش مجموعه بر پاسخگویی حداکثری بوده و اصفهان جزء استان‌هایی است که در حوزه پاسخگویی تاکنون وضعیت مناسبی داشته است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۲۴ که پل ارتباطی مسئولان با مردم است، گفت: این سامانه در شهرستان‌ها نیز فعال است و طی شش ماه نخست امسال ۴۷ هزار تماس شهروندی با این سامانه ثبت شده است.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت در خصوص نظارت بر انبارهای عمومی استان اصفهان تصریح کرد: ۷۱۲ انبار عمومی شناسنامه دار در استان وجود دارد که به طور مداوم در حال نظارت و بازرسی هستند همچنین در سامانه جامع انبارها ۱۲ هزار انبار خصوصی ثبت شده اند که اصفهان با تعامل دستگاهی بسیار خوب توانسته است بیش از هزار انبار را بازرسی و ۳۸ احتکار سنگین از جمله انبار لاستیک، آهن آلات، لوازم خانگی را شناسایی و برخوردهای لازم را انجام دهد.

خشنود با تأکید بر اینکه احراز احتکار کار دشواری است، افزود: امروز از بحث احتکار عمده خارج شدیم طی ماه‌های اخیر روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ گزارش احتکار اعلام می‌شد؛ در حال حاضر گزارشات احتکار کاهش محسوسی یافته و اصفهان بیشترین تلاش در زمینه برخورد با احتکار و گران فروشی را داشته است.

وی در خصوص بازرسی از نانوایی‌های اصفهان گفت: طی شش ماه اول سال جاری بالغ بر هفت هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی از نانوایی‌های استان صورت گرفته که ۱۲ درصد آن‌ها و معادل ۸۵۰ واحد صنفی دارای تخلف سنگین بودند.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت با اشاره به انجام ۶۱ هزار بازرسی در سطح استان اصفهان گفت: ۱۱ درصد این آمار منتج به ایجاد پرونده تخلف شده است و روزانه بیش از ۹۰ قلم کالای اساسی خانوار  پایش شده و به مراجع ذی صلاح کشوری و استانی نتایج این پایش‌ها ارسال می‌شود.

خشنود با انتقاد از فرهنگ خرید مردم افزود: هیچ دستگاهی نمی تواند با بضاعت اندک خود بازرسی کاملی داشته باشد و اداره صمت هم نمی تواند برای ۱۸۷ هزار واحد صنفی و ۹هزار واحد موجود در بخش بهره برداری بتواند بازرسی کامل و برخورد قانونی لازم را داشته باشد؛ همچنین باید توجه داشت که تنها برخورد قانونی و بازرسی فیزیکی نمی‌تواند مشکلات را حل کند و بخش عظیمی از این مشکلات با اصلاح فرهنگی و ایجاد موازنه خرید از طرف مردم قابل حل است.

کد خبر 356518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.