جریمه ۸۰ هزار تومانی برای ورود به خطوط بی.آر.تی

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: هیچ استثنایی برای ورود به خطوط اتوبوس‌های تندرو وجود ندارد و شهروندان قانون‌گریز با هر بار ورود به این خطوط ۸۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

هادی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سامانه‌ها در این مرکز به دو دسته کلی سامانه‌ نظارت تصویری و سامانه‌های ثبت تخلف تقسیم می‌شود؛ دوربین‌های نظارت تصویری از اصلی‌ترین ابزار جمع‌آوری و ثبت اطلاعات تصویری از سطح شهر و انتقال آن به مرکز کنترل ترافیک است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ دوربین نظارتی تمامی اعمال‌ شهر را زیر نظر دارد، افزود: از مهمترین مزیت‌های سامانه‌های نظارت تصویری، تعیین میزان و حجم ترافیک، مستندسازی وقایع ترافیکی مانند تصادفات و یا نزاع‌های خیابانی، زمان‌دهی چراغ های راهنما با توجه به حجم ترافیک، آگاهی سریعتر از محل وقوع حادثه و اعلام به نیروهای امدادی است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه سامانه‌ ثبت تخلف در سطح شهر به چهار قسمت تقسیم می‌شود، ادامه داد: ۹۰ سامانه ثبت تخلف سرعت شامل مجموعه نرم افزارها و سخت افزارهای مختلف است که برای تشخیص پلاک خودروهای متخلف، عکسبرداری، پردازش و تحلیل عکس، مخابره اطلاعات عکس و متون، تهیه بانک اطلاعاتی به کار می رود؛ تجهیزات سخت افزاری بیشتر در کناره و یا سطح بزرگراه‌ها نصب می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: ۶۱ سامانه ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز جهت نظارت بر توقف خودروها پشت خط عابر پیاده نصب شده است، در این سامانه با استفاده از الگوریتم های پردازش تصویر، تخلف خودروها تشخیص داده و رهگیری می‌‏شود.

وی گفت: سامانه ثبت تخلف ورود به محدوده‌های طرح ترافیکی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سامانه ثبت تخلف است که تاکنون ۲۳ سامانه در این زمینه در محدوده مرکزی شهر نصب شده است که خودروهایی را که برخلاف طرح وارد محدوده می‌شوند را شناسایی کرده و جریمه می‌کند.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان اظهار کرد: آخرین سامانه ثبت تخلف مربوط به تجاوز به حریم خطوط اتوبوس‌های تندرو است که بنا به دلایلی این سامانه متوقف شده بود که کاملا برای شهروندان قانون‌گریز این هنجار شکن عادی تلقی می‌شد که خوشبختانه طی جلسات متعدد با دستگاه های مربوطه این سامانه دوباره به فعالیت خود بازگشت.

کریمی با بیان اینکه شهروندان با هر بار ورود به خطوط اتوبوس‌های تندرو ۸۰ هزار تومان جریمه خواهند شد، ادامه داد: هیچ استثنایی جهت ورود به این خطوط وجود ندارد حتی خودروهای خدمات شهری شهرداری هم در صورت ورود به این خطوط جریمه می‌شوند.

کد خبر 356496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.