قدیمی‌ترین جشنواره‌ سینمایی انقلاب اسلامی در ایستگاه پانزدهم به اصفهان رسید

جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره‌ سینمایی انقلاب اسلامی در گذشته به نام جشنواره فیلم دفاع مقدس برگزار می شد اکنون در ایستگاه پانزدهم، قرار است با رونمایی پوسترش در حوزه هنری، از اصفهان آغاز شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، رییس حوزه هنری اصفهان با اعلام این خبر گفت: از آنجا که اصفهان با ۲۳ هزار شهید همواره دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده است این رویداد با نظر مسئولان جشنواره و با رایزنی های انجام شده، روز یکشنبه _۲۹ مهرماه_ در عمارت سعدی حوزه هنری اصفهان برگزار خواهد شد.

مهدی احمدی فر  با بیان اینکه برای نخستین بار شروع و رونمایی پوستر جشنواره فیلم مقاومت در محلی غیر از تهران است. افزود: خانواده های محمدطاهااقدامی، کوچکترین شهید حادثه تروریستی اهواز و شهید محسن حججی از شهدای مدافع حرم در افتتاحیه این جشنواره حضور خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره فیلم مقاومت پس از ۱۰ دوره برگزاری از دوره یازدهم با اتخاذ راهبردهای بین المللی و هدف گذاری سینمایی در عرصه بین الملل به صورت بین المللی برگزار می شود و مورد توجه هنرمندان و سینماگران مستقل دنیا قرار گرفته است. پوستر بخش ویژه و بین الملل نیز در این رویداد هنری، رونمایی خواهد شد.

رییس حوزه هنری اصفهان افزود : این رویداد مهم فرهنگی و سینمایی در راستای تبیین "گفتمان انقلاب اسلامی" و چارچوب های نظری و مفهومی معتبرترین انقلاب آرمانی و دینی جهان شکل گرفته و جلوه ای از گفتمان یاد شده به حساب می آید.

 احمدی فر ادامه داد: در همین راستا تبیین فرهنگ مقاومت در مقابل تهاجم و نفوذِ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و رسانه ای دشمنان به ویژه آمریکا، استکبارستیزی ملل مظلوم جهان، مبارزه با "تروریسم" و "صهیونیسم بین­ الملل"، توجه ویژه به چالش ها و نیازهای فرهنگی و سینمایی جهان اسلام در بخش­های«سینمای ایران» و «سینمای بین­ الملل» با حضور فیلمسازان داخلی و خارجی از مهم ترین مولفه ها و رویکردهای این جشنواره است.

رونمایی پوستر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت روز یکشنبه ۲۹ مهرماه ساعت ۱۶ در سالن سعدی حوزه هنری واقع در خیابان استانداری، گذر سعدی با حضور مسئولان جشنواره، عوامل سینمایی و هنرمندان اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 356491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.