روبات ویژه "بازی‌های المپیک" ساخته شد

شهر توکیو به تازگی روبات انسان‌نمای جدید با نام "HRP-۵P" ساخته است که به تماشاچیان خوشامد می‌گوید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه ساخت روبات‌ها، اینگونه تصور می‌شود که در آینده‌ نزدیک دیگر هیچ شغلی برای انسان‌ها باقی نماند. به بیان دیگر احتمال دارد در سال‌های آتی رشد فناوری به جایی برسد که ماشین‌ها و ربات‌ها همه کارها را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهند.

برخی افراد معتقد هستند که تکنولوژی بزرگ‌ترین علت آینده بدون شغل است. خودروهای بدون سرنشین، پرینترهای سه بعدی، روبات‌های انسان‌نما که سرانجام جایگزین بسیاری از کارگرها خواهند شد، همگی حکایت از آینده‌ای بدون نیروی انسانی را می‌دهند. در نشست جهانی روبات‌ها که در شهر توکیوی ژاپن برگزار شد، برخی از آخرین مهارت‌های علم روباتیک به نمایش گذاشته شد.

روبات پستچی

روبات " CarriRo" که مانند یک ماشین اسباب بازی به نظر می‌رسد با چرخش در خیابان‌ها و با سرعت چهار مایل در ساعت، بسته‌های پستی را به دست صاحبان آن‌ها می‌رساند. این روبات دوست داشتنی آدرس‌ها را از طریق تکنولوژی جی پی اس و تا فاصله شعاع یک مایلی دریافت می‌کند. شیوه دریافت مرسوله بدین صورت است که برای فرد دریافت‌کننده یک کد از طریق گوشی هوشمند ارسال می‌شود. سپس او در ماشین روبات را باز کرده و بسته سفارشی را تحویل می‌گیرد.

روبات ویژه بازی‌های المپیک

از آنجا که قرار است شهر توکیو، میزبان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ باشد، یک روبات انسان‌نما با نام "HRP-۵P" قرار است به تماشاچیان این بازی‌ها خوشامد بگوید. این روبات حدود ۱.۸ متر قد دارد و وزن آن ۱۰۱ کیلوگرم است. جالب است بدانید که این روبات وظایفی شبیه انسان‌ها را بر عهده می‌گیرد و از ابزاری مشابه ابزار و وسایل انسان برای انجام کارها استفاده می کنند.

روبات ویژه سالمندان

روبات "Human Support Robot" حدود یک متر قد دارد و شکل ظاهری آن شبیه یک صندوقچه دارای دو دست است که به منظور رفاه حال سالمندان و افرادی که تحرک کمتری دارند طراحی شده است. این روبات می‌تواند اشیاء مختلف را جا به جا کند و از طریق نمایشگر خود که به اینترنت متصل است، می‌تواند با دنیای خارج ارتباط برقرار کند.

کد خبر 356436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.