پیمان سپاری ارزی باعث بلوکه شدن سرمایه در گردش می شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: پیمان سپاری ارزی باعث بلوکه شدن سرمایه در گردش واحدهای تولیدی می شود که نکته قالب تاملی است.

به گزارش ایمنا، معصومه آقاپور علیشاهی با بیان اینکه براساس پیمان سپاری ارزی، صادرکنندگان به دولت باید تعهد دهند که ارز حاصل از صادارت ارز را به سامانه نیما ارائه کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه براساس پیمان سپاری ارزی بخش قابل توجهی از ارز حاصل از صادرات، باید به سامانه ارزی ارائه شود برخی از شرکت های صادراتی تمایلی به انجام آن و ارائه اطلاعات ندارند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم حذف پیمان سپاری ارزی گفت: در حال حاضر معاملات برخی از صادرکنندگان با کشورهای همسایه مانند آذربایجان به‌صورت نقدی یا تهاتری انجام می شود و این ملاحظات باید در تصمیم گیری‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

آقاپور علیشاهی تصریح کرد: در شرایط فعلی باید اصطلاحا دست تولیدکنندگان و  صادرکنندگان را باز گذاشت و نباید شرایط به نحوی باشد که دولت روی واردات تمرکز کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید به بخش تولید و صادرکنندگان اعتماد کرد تا خط تولید کارخانه ها و اشتغال با مشکل روبرو نشود همچنین موانع قانونی تولید باید رفع شود.

منبع: خانه ملت

کد خبر 356427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.