پیاده روی اربعین مقدمه تشکیل حکومت امام زمان(عج) است

گلپایگان- امام جمعه موقت گلپایگان گفت: مراسم اربعین حسینی، حرکت بزرگ و محرک تاریخ ساز برای تشکیل حکومت عدل گستر جهانی امام زمان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام مصطفی شیخعلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر با اشاره به هفته تربیت بدنی اظهار کرد: ورزش از اهمیت خاصی برخوردار است، گسترش ورزش در رشته‌های ورزشی به حدی که علاقمند  زیادی در جهان در مسابقات المپیک شرکت می‌کنند.

امام جمعه موقت گلپایگان گفت: برخی بداخلاقی‌ها در مسابقات ورزشی نگران کننده است، ورزشکاران باید همان گونه که به ورزش جسم اهمیت می‌دهند باید به ورزش روح نیزهم اهمیت دهند.

وی افزود: ورزشکاران همواره در ورزش به علی بن ابیطالب(ع) اقتدا می‌کنند و این از برجستگی‌های ورزشکاران شیعه بوده است.

امام جمعه گلپایگان خاطرنشان کرد: حال و هوای کشور حسینی شده است، خیل عظیم جمعیت آماده شرکت در مراسم اربعین حسینی هستند، این ایام فراتر از یک پیاده روی است، امروز اربعین حسینی حرکتی عظیم و اجتماع چند میلیونی است که برای تعامات تمدنی جهان اسلام مهم است.

شیخعلی افزود: زمانی امام حسین (ع) را به عنوان محور آزادی خواهان می شناختند، اما امروز بیش از ۴۰ کشور با نژاد و اقوام مختلف حول محور حسین بن علی(ع)  در کربلا حضور پیدا می‌کنند این حرکت بزرگ و محرک تاریخ خیزی بزرگ برای تشکیل حکومت عدل گستر جهانی امام زمان است.

وی گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با سران قوا تصمیم گیری‌های کارگشا در عرصه اقتصاد لازم است، رفع مشکلات جاری اقتصاد کشور و تأمین نیازهای عمومی مردم نیازمند کار جهادی و تلاش فوق العاده است زیرا مشکلات گرانی قدرت خرید مردم فقیر و طبقه سوم جامعه را کاهش داده است.

امام جمعه گلپایگان گفت: شاهد کوچک شدن سفره‌های مردم هستیم، امروز مشکلات جدی است، مسئولان امر جواب مردم را نسبت به نوسانات بدهند، ظرف مدت چند ماه هزینه‌ها چند برابر شده است و دخل و خرج با هم یکسان نیست.

کد خبر 356418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.