پیشرفت اسلامی، نقشه راه تمدن نوین اسلامی است

امام جمعه باغبادران گفت: دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در همایش بزرگ اربعین وضعیت اقتصادی کشور را هدف قرار داده و تبلیغات بسیاری برای اختلاف افکنی بین ایران و عراق انجام دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در جمع مسئولان این شهرستان با بیان اینکه اربعین حماسه حضور میلیونی مردم در این رزمایش بزرگ معنوی جهان اسلام است، اظهار کرد: اربعین مصداق بارز آیات متعدد قرآن بوده و فتح بزرگی که قرآن وعده آن را داده شروعش از اربعین است، از این رو دشمنان تلاش بسیاری کردند تا نور اربعین را خاموش کنند، اما همه شاهد هستیم اربعین روز به روز روشن تر از گذشته شده است.

وی افزود: دشمنان برای خاموش کردن نور اسلام ناب محمدی هزینه های بسیاری کردند، اما در نهایت امروز خون شهدای هشت سال دفاع مقدس باعث شد اسلام به خارج از مرزهای ایران صادر شود و امروز نیز شاهدیم استکبار جهانی با استفاده از ظرفیت رسانه های خود با تبلیغات گسترده به دنبال آن است تا حضور میلیونی مردم در اربعین را کم رنگ کند.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در همایش بزرگ اربعین وضعیت اقتصادی کشور را هدف قرار داده و تبلیغات بسیاری برای اختلاف افکنی بین ایران و عراق انجام دادند و حتی شاهد بودیم آمریکا سعی داشت انتخابات عراق را به نفع خود به اتمام برساند تا بتواند نقشه های شوم خود را اجرایی کند، اما علی رغم همه این مشکلات امسال نیز شاهد هجوم سیل عاشقان به کربلا هستیم.

وی ادامه داد: مهمترین پیام پیاده روی اربعین ندای مظلومانه «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» امام حسین (ع) در کربلا بود که امروز لبیک گفته می شود و از سوی دیگر عبادت، بندگی، حرکت به سوی ارزش ها و مبارزه با کفر  هیهات من الذله را به نمایش خواهد گذاشت.

فرهنگ اضافه کرد: هفته گذشته سند جامع تمدن نوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در افق ۵۰ ساله کشور توسط رهبر انقلاب تدوین و رونمایی شد تا این سند توسط نخبگان و دلسوزان تکمیل و برای تحقق آن همه اقشارتلاش کنند.

وی با بیان اینکه در این سند چند محور قابل توجه است که جواب به چرایی تدوین آن است، عنوان کرد: مفهوم توسعه در غرب و دنیای مادی در برنامه های تدوین شده برای انسان ها بر اساس مادیات بوده و یک بعد انسان دیده شده در حالی که بر اساس ارزش های دینی، معنویت و ایمان به حقیقت عالم هستی بعدی مهم تر بوده که در وجود انسان قرار گرفته است.

امام جمعه باغبادران با بیان اینکه دشمنان همواره برای رسیدن به اهداف خود برنامه و چشم اندازی را برای مردم می نویسند، عنوان کرد: هدف استکبار از توسعه دنیای مادی تسلط بر ملت ها است، اما هدف اسلام کم کردن فاصله طبقاتی و جلوگیری از ظلم است.

فرهنگ افزود: برنامه توسعه اسلامی-ایرانی به همه ابعاد توجه دارد، اما بعضی از مسئولان کشور چشمشان به دنیایی مادی استکبار خیره شده است.

کد خبر 356417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.