خودرو های مجرمان در اصفهان با دستگاه هوشمند متوقف می‌شود

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: دستگاه هوشمند متوقف کردن خودروهای شناسایی شده مجرمان توسط نیروهای پلیس با استفاده از وسایل بازدارنده در این فرماندهی ساخته شد.

به گزارش ایمنا، سردار مهدی معصوم بیگی اظهارکرد: بومی‌سازی و ساخت تجهیزات پلیسی مورد نیاز به منظور اجرای بهتر ماموریت ها، توسط نخبگان و متخصصان داخلی یکی از سیاست ها و راهبردهای اصلی نیروی انتظامی در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است.

وی به گام‌های بلند نیروی انتظامی در زمینه دانش بنیانی اشاره کرد و افزود: سازمان‌های دانش بنیان، سازمان‌هایی هستند که هم نیروهای زیرمجموعه خود را با دانش روز دنیا به روز کرده و هم نیازهای خود را با استفاده از بومی سازی این دانش ها تامین می کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از طراحی و ساخت دستگاه هوشمند متوقف کردن خودروهای مجرمان که توسط نیروهای پلیس مورد شناسایی قرار می گیرند، خبر داد و گفت: این دستگاه به صورت هوشمند حین عبور خودروی مجرمان از مسیر خیابان یا جاده  اقدام به متوقف کردن آن می کند.

سردار معصوم بیگی خاطر نشان کرد: از مزایای این دستگاه می توان به افزایش سرعت عمل، دقت و ارتقای توان ماموران در دستگیری مجرمان و متخلفان در کمترین زمان ممکن و تحویل آنان به قانون اشاره کرد.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه دستگاه مذکور توسط یکی از متخصصان حوزه انتظامی این فرماندهی ساخته شده متذکر شد: این دستگاه از سوی دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان به عنوان طرح ویژه برای ارائه به نمایشگاه تجهیزات پلیسی "ایپاس" نیز انتخاب شد.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه تولید انبوه این دستگاه و استفاده از آن در تمامی یگان های انتظامی در دست بررسی است گفت:حضور متخصصان و کارشناسان دلسوز، مؤمن، متعهد و ارزشی در مجموعه انتظامی استان اصفهان که بدون هیچ چشم داشتی و فقط برای رضای خدا تلاش می کنند تا بتوانند قدمی کوچک در اجرای بهتر ماموریت و افزایش امنیت و آرامش مردم بردارند افتخاری بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان یکی از وظایف دفتر تحقیقات کاربردی این فرماندهی را حمایت از طرح های صنعتی مرتبط با موضوعات پلیسی عنوان و تصریح کرد: در همین راستا با حمایت و پیگیری این دفتر اجرای چندین طرح تحقیقاتی صنعتی، اختراع و ابتکار دیگر در حوزه فعالیت های انتظامی توسط نخبگان سازمانی و برون سازمانی و یکی از شرکت های دانش بنیان در دست اقدام است که هر کدام از آنها ظرفیت الگو شدن برای دیگر استان ها و افزایش بهره وری در اجرای ماموریت های ناجا را دارا هستند.

کد خبر 356367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.