مقابله هوشمند با قاچاقچیان مواد مخدر

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی کشور خواستار مقابله هوشمند با قاچاقچیان مواد مخدر شد و گفت: باید بر روی شناسایی و برخورد با سرباندهای اصلی قاچاق مواد مخدر تمرکز بیشتری صورت گیرد.

 به گزارش ایمنا و به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سردار محمدمسعود زاهدیان در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر هرمزگان گفت: اشراف دقیق اطلاعاتی و تقویت یگان‌های مبارزه‌ای از مهمترین اهداف، اقدامات و برنامه‌های پلیس مبارزه با موادمخدر در کشور است.

وی در جمع مدیران دادگستری، دادستان‌ها و فرماندهان نظامی و انتظامی هرمزگان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۰۸ تن انواع مواد مخدر توسط مجموعه نیروی انتظامی، مرزبانی و دریابانی در سراسر کشور کشف شده که افزایشی ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی تصریح کرد: طی این مدت مأموران نیروی انتظامی هرمزگان نیز ۳۸ تن و ۸۰۰کیلوگرم موادمخدر کشف کردند که ۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

سردار زاهدیان با تأکید بر اینکه بخشی از موادمخدر در هرمزگان از طریق دریا قاچاق می‌شود، افزود: با افزایش میزان کشفیات موادمخدر در کشور، مقابله با قاچاقچیان و عوامل توزیع در دستور کار مسئولان دستگاه های مرتبط قرار گرفته است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه توسعه و تجهیز یگان‌های دریابانی در این استان از اولویت‌های کاری پلیس مبارزه با موادمخدر کشور است، اظهار داشت: با احتساب میزان کشفیات سایر دستگاه های مقابله کننده رقمی بالغ بر ۵۰۰ تن مواد مخدر طی سال جاری در کشور کشف شده است.

وی تصریح کرد: در راستای افزایش اشراف اطلاعاتی و تقویت یگان های مبارزه با مواد مخدر در هرمزگان به ویژه افزایش مقابله با قاچاق مواد مخدر از طریق دریا، مجموعه دریابانی هرمزگان و نیروی انتظامی این استان به امکانات بیشتری تجهیز می شوند.

سردار زاهدیان خواستار مقابله هوشمند با قاچاقچیان مواد مخدر شد و بیان داشت: باید بر روی شناسایی و برخورد با سرباندهای اصلی قاچاق مواد مخدر تمرکز بیشتری صورت گیرد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی با اشاره به اینکه در ۴۰ سال گذشته پلیس مبارزه با موادمخدر ۳ هزار و  ۸۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده که بیانگر عزم جدی در این راه است، خاطرنشان کرد: اتاق‌های فکر برای ارائه راهکارهای مناسب و موثر در مبارزه شکل گرفته است و با هماهنگی دستگاه های مقابله کننده برنامه ‌های جدیدی اجرا می‌شود.

کد خبر 356366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.