"پساب" برای آبیاری فضای سبز مناسب است

یک کارشناس ارشد آلودگی محیط زیست گفت: استانداردهای کیفی پساب هنوز صد در صد قابل قبول نیست، اما برای آبیاری فضای سبز مناسب است، زیرا در شرایط خشکسالی چاره‌ای غیر از استفاده از این پساب برای آبیاری فضای سبز نیست.

اردشیر خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مطالعات و استفاده از نظرات کارشناسی، پایش آب، خاک و آفت‌ها از مهمترین عوامل تأثیرگذار در کیفیت منابع خاک گیاهان و فضای سبز است.

وی افزود: برای کنترل هرچه بیشتر کیفیت منابع خاک و گیاه نیازمند برنامه‌های پایش در محدوده زمانی مشخص هستیم که لازم است این کنترل‌ها از سوی تیم‌های متخصص انجام شود.

این کارشناس ارشد آلودگی محیط زیست استانداردهای کیفی پساب موجود در تصفیه‌خانه‌ها را در حد قابل قبول دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از پارامترها در حد قابل قبول است و تنها برخی از پارامترها نیاز به توجه بیشتری از طرف متولی دارد که این توجه بدون کنترل دقیق تصفیه خانه‌ها امکان پذیر نیست.

خسروی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های مالی استانداردهای کیفی پساب هنوز صد در صد قابل قبول نیست، اما برای آبیاری فضای سبز مناسب است، زیرا در شرایط خشکسالی چاره‌ای غیر از استفاده از این پساب برای آبیاری فضای سبز نیست.

وی در زمینه تأثیرکاربرد پساب در فضای سبز میدان میوه و تره بار اظهار کرد: کاربرد پساب در فضای سبز میدان میوه و تره بار تنها جهت نگه‌داری از فضای سبز است و برای توسعه فضای سبز نیازمند مطالعات بیشتری در این راستا هستیم.

این کارشناس ارشد آلودگی محیط زیست با بیان اینکه رعایت استانداردها و مطالعات و پایش های پیوسته ضروری است، خاطرنشان کرد: نیاز است بررسی و پایش هم برای خاک و هم برای آب صورت گیرد و پیشنهاد می‌شود در این زمینه گونه‌های دیگر از لحاظ زیباشناسی و زیست محیطی جایگزین گونه‌های پرآب شود.

به گزارش ایمنا، سیمنار « بررسی علل خشکیدگی گیاهان در عرصه فضای سبز میدان میوه و تره بار اصفهان و بررسی کیفی پساب و تأثیر آن بر اختلالات فیزیولوژیکی گیاهان در عرصه فضای سبز میدان میوه و تره بار» در محل سازمان پارک‌ها برگزار شد.

کد خبر 356352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.