بار مالی طرح افزایش حقوق علت مخالفت با آن شد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح افزایش حقوق و دستمزد در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون اگر مجلس طرحی را ارائه دهد باید بار مالی آن را به عهده بگیرد، از آنجایی که مجلس عهده‌دار این امر نشد با این طرح مخالفت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا فولادگر در نشست هم‌اندیشی مدیر عامل صندوق بازنشستگی با رؤسای کانون‌های بازنشستگی استان اصفهان پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) با بیان اینکه در برنامه ششم و در بودجه سنواتی اهدافی برای متناسب‌سازی حقوق‌ها قرار داده شد، اظهار کرد: بر اساس طرح مجلس، حقوق و دستمزد ۹۰ درصد از شاغلان افزایش می‌یافت.

وی افزود: طبق قانون اگر مجلس طرحی را ارائه دهد باید بار مالی آن را به عهده بگیرد، اما نه دولت و نه مجلس بار مالی را تقبل نکردند که در نتیجه با آن مخالفت شد.

فولادگر اضافه کرد: در ماده ۲۹ برنامه ششم قرار شد که  سامانه ثبت حقوق و مزایا راه‌اندازی شود تا امکان اجماع حقوق‌ها را شفاف کند، دولت نیز قول داده است که تا یکی دو ماه آینده این سامانه راه‌اندازی شود.

فولادگر با اشاره به اینکه ما از معترضان تبعیض حقوقی هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر قانون خدمات کشوری در دستور کار دولت قرار گرفته است تا این تبعیض حقوق رفع شود و همه اقشار طبق خدمات قانون کشوری حقوق بگیرند در این راستا نیز از پیشنهادات استقبال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه متناسب‌سازی حقوق باید انجام گیرد زیرا قدرت خرید مردم به ویژه بازنشستگان بسیار کم شده است، تصریح کرد: بحثی مطرح است که تا شش ماه آینده ترمیم حقوق انجام گیرد البته بخشی از آن ممکن است خدماتی و بخش دیگر مالی باشد تا باعث تورم دوباره نشود.

کد خبر 356344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.