گیاهی که بسیاری از بیماری‌های زنان را درمان می‌کند!

درمانگران طب سنتی با تکیه بر متون قدیمی و بهره‌گیری از دانش متخصصان این طب، داروهای گیاهی مختلفی را توصیه می‌کنند که استفاده از آن‌ها می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها در زنان پیشگیری کند.

به گزارش ایمنا امروزه زنان زیادی در سراسر جهان از بیماری‌های مختلف نظیر سندرم قبل از قاعدگی، سندرم تخمدان پلی کیستیک، اندومتریوز، انواع عفونت‌های دستگاه تناسلی، ناباروری  و ...رنج می‌برند. اگرچه علل هر یک از این بیماری‌ها برای افراد مختلف، متفاوت است، اما بسیاری از  بیماریهای زنان با عدم تعادل هورمونی مرتبط بوده و یا ریشه ژنتیکی دارد.

خبر خوش اینکه رعایت رژیم غذایی، مصرف داروهای گیاهی و استفاده از طب سنتی میتواند تعداد زیادی از این بیماریها را درمان کند. یکی از گیاهان بسیار موثر برای برای تنظیم تعادل هورمونی در زنان، محافظت از بدن در مقابل رادیکال‌های آزاد، حل مشکلات ناباروری و کاهش سطح تستوسترون در مردان، گیاه "پنج انگشتی" است. در اینجا مزایای مصرف این گیاه را برای سلامت زنان را با یکدیگر مرور می‌کنیم:

درمان بیماری "اندومتریوز" با مصرف گیا ه پنج انگشتی

اندومتریوز یک بیماری شایع است که تاکنون درمان موثر و قطعی برای آن پیدا نشده و زنان بسیاری در سراسر جهان به آن مبتلا هستند. این بیماری خوش‌خیم سیستم ژنیتال زنان اغلب در سنین باروری دیده می‌شود و مبتلایان به آن ممکن است درد شدیدی را تجربه کنند. جالب است بدانید که مصرف دمنوش گیاه پنج‌انگشتی می‌تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش درد و تخفیف علائم اندومتریوز داشته باشد. همچنین این دمنوش برای عفونت‌های واژن و گرفتگی‌های قاعدگی نیز یک شیوه درمانی موثر محسوب می‌شود.

تاثیر گیاه پنج انگشتی در درمان ناباروری زنان

یکی از فواید شگفت‌انگیز این گیاه رفع مشکلات ناباروری است، به صورتی که با مصرف دمنوش گیاه پنج انگشتی، سطح پروژسترون زنانی که با این مشکل مواجه هستند افزایش پیدا می‌کند. نکته جالب اینکه گیاه پنج انگشتی تأثیر خود را مطابق با نیاز بدن نشان می‌دهد. برای مثال مبتلایان به سندرم قاعدگی دردناک می توانند از مزایای مصرف آن در کاهش درد و علائم پیش از قاعدگی بهره مند شوند.  

تاثیر گیاه پنج انگشتی در کوچک شدن فیبروئیدهای رحم

یکی از روش‌های مفید برای  کاهش فیبروئید رحم و جلوگیری از شکل گیری آن‌ها، حفظ تعادل هورمون‌های بدن است. همانگونه که گفته شد مصرف گیاه پنج انگشتی باعث ایجاد تعادل میان استروژن و پروژسترون می‌شود. بنابراین مصرف این  گیاه در درمان و پیشگیری از فیبروئیدهای رحم موثر است. این تومورهای غیر سرطانی که در داخل دیواره رحم یافت می‌شوند، اغلب باعث تغییر در اندازه و شکل رحم و همچنین ایجاد علائم ناخوشایند می شوند.

این گیاه علائم سندرم پیش از قاعدگی را از بین می‌برد

سندرم پیش از قاعدگی (PMS) یکی از مشکلات رایج در میان زنان است که اغلب با نشانه‌هایی مانند تحریک‌پذیری، نوسانات خلقی، سردرد، عصبانیت، درد پستان، اسپاسم‌های شکمی، نفخ، تورم و ... همراه است. یکی از ویژگی‌های سودمند گیاه پنج انگشتی، کاهش علائم سندرم قبل از قاعدگی است که نوشیدن منظم دمنوش آن تاثیر قابل ملاحظه‌ای در زنان دارد. مصرف گیاه پنج  انگشتی در واقع نوعی درمان هورمونی است که باعث  تعادل هورمون‌های زنانه می‌شود. زنان با مصرف دمنوش این گیاه می‌توانند علائم یائسگی را کاهش داده و آن‌ها را درمان کنند. بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که استفاده از این گیاه جادویی می‌تواند تا ۵۰ درصد از علائم سندروم پیش از قاعدگی را کاهش دهد.

کاهش پیری زودرس با مصرف گیاه پنج انگشتی

رادیکال‌های آزاد اتم‌های ناپایداری هستند که اثرات بدی برای سلامت بدن دارند. به عنوان مثال این اتم‌های ناپایدار، سلول‌های بدن را تخریب کرده، باعث بیماری و پیری می‌شوند. همچنین رادیکال‌های آزاد باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می‌شوند که با افزایش سرطان و خطر ابتلا به پیری زودرس ارتباط دارد. گیاه پنج انگشت دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است و افراد می‌توانند با مصرف دمنوش آن  بدن خود را در مقابل آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کنند.

این گیاه ولع شدید به خوردن را متوقف می‌کند

گاهی اوقات میل شدید به خوردن برخی غذاها، شیرینی‌ها و یا غذاهای فراوری‌شده‌ مانند سوسیس و کالباس نشانه گرسنگی واقعی نیست و باعث افزایش وزن و ابتلا به بیماری‌هایی نظیر فشار خون بالا، دیابت و چاقی می‌شود. برخی مواقع افراد می‌توانند این ولع خوردن را بعد از هر وعده‌ی غذایی کنترل کنند، اما  گاهی اوقات نیز انجام این کار دشوار است. در چنین شرایطی توصیه می‌شود افراد یک فنجان دمنوش گیاه پنج‌انگشت بنوشند تا ولع شدید و میل کاذب مصرف غذاها در آن‌ها از بین برود.

کد خبر 356338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.