محور پیاده راه چهارباغ لایه تاریخی نداشت/ تمام مستندات موجود است

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: قبل از انجام اقدامات عمرانی در چهارباغ باستان‌شناسی‌های لازم از سوی کارشناسان میراث فرهنگی انجام شده و در محور پیاده‌راه، چهارباغ لایه‌های تاریخی وجود نداشت.

حسین جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تمام مطالعات طرح پیاده‌راه‌سازی چهارباغ عباسی از جمله مطالعات باستان‌شناسی به صورت کامل با کمک میراث فرهنگی و با حضور شبانه روزی کارشناسان باستان‌شناسی تهیه و از سوی شهرداری اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه پیاده‌راه‌سازی مورد تأیید «بهشتی» رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی، «طالبیان» معاون میراث فرهنگی تهران و اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان است، ادامه داد: ناظران میراث فرهنگی در قالب چند اکیپ در تمام مراحل پیاده‌راه‌سازی چهارباغ عباسی حضور داشتند و مستندات باستان‌شناسی آن نیز موجود است.

وی در خصوص اخبار غیرواقعی درباره وجود لایه‌های تاریخی در مسیر پیاده راه چهارباغ تأکید کرد: قبل از انجام اقدامات عمرانی در چهارباغ باستان‌شناسی‌های لازم از سوی کارشناسان میراث فرهنگی انجام شد و در محور پیاده‌راه چهارباغ لایه‌های تاریخی وجود نداشت؛ لایه‌های تاریخی در محور میانی چهارباغ عباسی وجود دارد که محفوظ شده و این موارد در گزارش‌های باستان‌شناسی ارائه شده است.

جعفری با بیان اینکه پیاده‌راه‌سازی چهارباغ بر اساس طرح مور تأیید میراث انجام شده است، گفت: بررسی طرح محور میانی چهارباغ در اداره کل میراث فرهنگی استان در حال انجام است تا مشخص شود با توجه به لایه‌های تاریخی چگونه فعالیت‌های عمرانی انجام شود.

کد خبر 356309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.