تجاری‌سازی، حلقه مفقوده تولید عسل در چم نور

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت:روستای چم نور با وجود شرایط اقلیمی مناسب، دارا بودن گیاهان دارویی فراوان در دامنه کوه‌ها و تنوع گونه‌های با ارزش این مکان را به محیطی مستعد برای تولید عسل با کیفیت تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در نشست صمیمی با ساکنین روستای چم نور اظهار کرد: امروزه ایجاد و توسعه اقامتگاه های بومگردی یکی از راهکارهای مهم توسعه صنعت گردشگری روستایی به شمار می آید چراکه جاذبه ها و ظرفیت های  طبیعت گردی روستاهایی چون «چم نور» بسیار بی نظیر بوده و در حوزه اکوتوریسم از پتانسیل بالایی برخوردار است.

وی افزود: حضور گردشگران در روستای چم نور فرصتی مناسب است، تا ضمن گردشگری و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و بکر این روستا با استفاده ازغذاهای سنتی و محصولات بومی تولید شده در این روستا حس زیستن به سبک سنتی را تجربه کنند.

اشتغال پایدار زمینه‌ساز مهاجرت معکوس به روستاها

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: معرفی آداب و آئین های سنتی، جاذبه های طبیعی و همچنین صنایع دستی روستای چم نور قالی و قالیچه‌بافی، گلدوزی و... می تواند موجبات جذب گردشگر و در پی آن گسترش کمی و کیفی اقامتگاه های بوم گردی را در این روستا به همراه داشته باشد.

وی تجاری‌سازی را حلقه مفقوده تولیدات روستای چم نور دانست و ادامه داد: امروز برای توسعه روستاهای شهرستان لنجان همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم و نگاه ما در روستای چم نور نیز اجرای طرحی جامع و کامل بوده تا بتوانیم با برندسازی محصولات بومی، صنایع دستی و... جدای از ایجاد اشتغال در این روستا، درآمدهای پایدار را برای ساکنین رقم بزنیم.

صفرخانلواضافه کرد: پرورش درخت گردو و بادام و همچنین گیاهان دارویی در روستاهای بخش باغبهادران قدمتی طولانی دارد، به طوری که منبع درآمد بسیاری از روستاییان بوده اما طی سال های احیر برند سازی این محصولات مغفول مانده است و نیازمند برندسازی هستند.

عسل چم‌نور نیازمند برندسازی است

وی عنوان کرد: روستای چم نور با وجود شرایط اقلیمی مناسب، دارا بودن گیاهان دارویی فراوان در دامنه کوه‌ها و تنوع گونه‌های با ارزش این مکان را به محیطی مستعد برای تولید عسل با کیفیت تبدیل کرده و با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان دریافتیم این روستا پتانسیل بالایی برای توسعه صنعت زنبورداری دارد اما متاسفانه علی‌رغم کیفیت مناسب عسل این منطقه، تاکنون اقدامی برای برندسازی این ماده غذایی با ارزش انجام نشده است.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه برندسازی عسل روستای چم نور زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان روستا را فراهم می کند، خاطرنشان کرد: تولید عسل با کیفیت نیاز به حمایت زنبورداران دارد تا تولیدات خود را افزایش دهند از سوی دیگر در صورت برندسازی عسل روستای چم نور، دغدغه فروش محصول زنبوردار کاهش می‌یابد و حتی برای تولیدکنندگان امکان صادرات و به دست گرفتن بازار هدف نیز میسر خواهد شد، البته در این میان باید به صنایع تبدیلی درحوزه پرورش زنبور و تولیدعسل نیز توجه داشت.

خشکبار روستاهای بخش باغبهادران می تواند برند جهانی شود

وی با بیان اینکه باید بدانیم در کدام حوزه ها توانمند هستیم و روی آنها متمرکز شویم تا بتوانیم بر اساس داشته های خود به تولیداتی صادرات محور برسیم، یادآور شد: خوشبختانه روستائیان توانایی تامین سلیقه مشتریان را دارند و می توانند با تولید بهترین خشکبارها، قیصی‌ها، گردوها، بادام‌ها و ...به خوبی این مهم را جامه عمل بپوشانند،اما این مهم نیازمند معرفی و برندسازی است، تا بانوان نیز بتوانند محصولات با کیفیت تولید شده در این روستا را با قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسانند.

صفرخانلو با بیان اینکه با توجه به کیفیت تولیدات خشکبار در روستای بخش باغبهادران می توان چشم انتظار جهانی شدن محصول این روستا بود، تاکید کرد: برندسازی محصولات تولید شده در روستا و ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی مشوق خوبی برای ادامه زندگی روستاییان در روستاها بوده چراکه روستاییان در محل زندگی خود می توانند درآمدزایی داشته باشند و برهمین اساس با توجه به اهمیت موضوع، این مهم باید مورد توجه همه دستگاه های اجرایی در شهرستان لنجان قرار گیرد.

کد خبر 356305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.