جرم زاییده زندگی اجتماعی است

گلپایگان- فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: جرم زاییده زندگی اجتماعی است به همین دلیل در هیچ مکانی جرائم را نمی‌توان به صفر رساند، البته با یک برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص می‎توان در راه حفظ امنیت عمل کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی سبحانی در آیین تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان اظهار کرد: در کشور امنیت مبتنی بر مشارکت فعالانه و آگاهانه مردم در سطح جامعه است.

وی با بیان اینکه برای ارتقاء آگاهی مردم و رشد اجتماعی جامعه امنیت باید تحقق پیدا کند، افزود: پلیس باید جامعه محور و پاسخگو باشد در همین راستا در هر شرایطی نیاز نیروهای پلیس در هر شهرستان باید برآورده شود.

فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: بالاتر از امنیت احساس امنیت است، بعد ذهنی امنیت به این معنا است که هر شهروندی در هر مکانی که زندگی می‌کند باید از لحاظ ذهنی و فکری این آسودگی خاطر را داشته باشد که هیچ گونه خطری تهدیدش نمیکند.

وی تصریح کرد: جرم زاییده زندگی اجتماعی است به همین دلیل در هیچ مکانی جرائم را نمی‌توان به صفر رساند، البته با یک برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص میتوان در راه حفظ امنیت عمل کرد.

سبحانی خاطرنشان کرد: رویکرد مشارکت پذیری در مقابل انحصار گرایی، شهروند مداری در مقابل سرکوب گری، دانایی محوری در مقابل قهرآموزی و قدرت محوری و سرعت پذیری و دقت در مقابل کندی و شتاب زدگی در زمینه پیشگیری از جرم نقش دارد.

فرمانده انتظامی گلپایگان تصریح کرد: به طور حتم پدیده‌های اجتماعی در زندگی اجتماعی بشر وجود دارد، با هم فکری و تعامل با سازمان‌ها و ادارات نباید اجازه دهیم پدیده‌ها به ناامنی تبدیل شود زیرا اگر پدیدهای اجتماعی تبدیل  به ناامنیتی شود هزینه در برخواهد داشت.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه اصلی نیروی انتظامی است، اظهار کرد: انگیزه کارکنان هر میزان ارتقاء پیدا کند باعث کارآمدی بیشتر می‌شود.

سبحانی تصریح کرد: برای پایداری امنیت در شهرستان نباید بگذاریم موضوعات اجتماعی به امنیت لطمه بزند.

اگر امنیت پایدار می‌خواهیم باید به توسعه سیاسی برسیم

در ادامه حسین یارمحمدیان، فرماندار گلپایگان با اشاره به این‌که نیروی انتظامی نباید به دنبال قدرت باشد، افزود:  قدرت به معنای زور است، قدرت همراه با مشروعیت تبدیل به اقتدار می‌شود.

وی افزود: در گذشته توسعه حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیازمند امنیت بود، اما امروز پیچدگیهایی به وجود آمده به طوری که گاهی توسعه سیاسی مقدم بر امنیت شده است.

فرماندار گلپایگان گفت: اگر امنیت پایدار می‌خواهیم باید به توسعه سیاسی برسیم، چراکه هرچه مردم را در تصمیم گیری‌ها بیشتر مشارکت دهیم امنیت بیشتر ارتقا پیدا می‌کند.

فرماندار گلپایگان تصریح کرد: نگاه نیروی انتظامی میان کسانی که اخلال ایجاد می‌کنند با کسانی که ناراحتی‌های صنفی دارند متفاوت است چراکه گروه دوم باید جذب نظام شوند زیرا این‌ها معاند نیستند و در حد توان باید مشکلشان را برطرف کرد.

وی گفت: امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم، اما باید شرایط را درک کرد و به نگاه جناحی  دامن نزنیم زیرا امروز مرز بین دولت و مردم یکی است و هر کدام آسیب ببینند دیگری آسیب دیده است.

به گزارش ایمنا؛ در این آیین از خدمات سه ساله حسین بساطی قدردانی و علی سبحانی به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان معرفی شد.

کد خبر 356304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.