در خصوص رؤسای بازنشسته هیئت‌های ورزشی تابع قانون هستیم

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در خصوص قانون بازنشستگی تفاسیر مختلفی وجود دارد، برخی از اعضا معتقد هستند رؤسای هیئت ها شامل این قانون نمی‌شوند اما تا ۲۵ آبان ماه برای اجرای این قانون فرصت داریم و تابع قانون هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سلطان‌حسینی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:خوشحالم که در بازی‌های آسیایی اینچئون حدود ۴۰ ورزشکار از استان عازم مسابقات شدند اما با تدابیری که داشتیم تعداد ورزشکاران اعزامی‌ استان برای رقابت‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ به ۸۰ نفر افزایش پیدا کرد.

وی آمار نتایج جشنواره شهید رجایی را برای اداره ورزش و جوانان استان اصفهان مثبت دانست و افزود: در جشنواره شهید رجایی که شاخص های تمام دستگاه های اجرایی استان ارزیابی می شوند در شاخص عمومی ۸۳۱ و در شاخص اختصاصی ۹۷۱ امتیاز بدست آوردیم که در رده سوم استان ایستاد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با مقایسه امتیازات این اداره از سال ۸۲ تا سال ۹۶ تصریح کرد: اداره کل ورزش استان در ارزیابی جشنواره شهید رجایی رشد ۶ برابری داشته و از دید معاونت‌های وزارت ورزش و جوانان رتبه اول در کشور را کسب کردیم.

سلطان حسینی ادامه داد: در سال ۹۲ استان اصفهان هزار و ۱۰۰ مقام جهانی، آسیایی و ملی داشته و امروز این تعداد به ۳ هزار و ۷۰۰ مقام رسیده است.

وی تاکید کرد: تعداد ۴۷۰ باشگاه  فعال در استان داشتیم که این آمار امروز حدود هزار و ۳۷۰ باشگاه شده است. با تقویت زیر ساخت ها که امری ضروری است میتوان به نتایج مطلوب رسید که به عنوان مثال می تواند به شکوفایی استعداد پسر بچه چهار سالهای اشاره کرد که با تاسیس خانه ورزش روستایی و فعالیت در آن موفق شد قهرمان شطرنج جهان شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: قانون ما را ملزم به واگذاری اماکن ورزشی کرده که امر جذب درآمد برای اداره کل ورزش و جوانان استان را به همراه داشته است. همین جذب درآمد کمک می‌کند تا ۳۲۸ مکان نیمه تمام ورزشی استان تا ۲ سال آینده تکمیل شود.

 سلطان حسینی با اشاره به ورود بخش خصوصی به ورزش گفت: برای تکمیل پروژه‌های ناتمام ورزشی استان اعطای تسهیلات خاصی در نظر گرفته شده و طبق تبصره ۱۹ هر فردی پروژه های نیمه تمام دولتی را به اتمام برساند ضمن اعطای تسهیلات به او، می تواند تا ۱۵ سال از آن مکان بهره برداری کند.مشخص نیست چه تعدادی از پروژه‌ ها تا پایان سال به‌ بهره‌برداری خواهد رسید، این مورد به میزان اعتبارات تخصیص یافته بستگی دارد ولی احتمال می دهم حدود ۵۰ پروژه تا پایان امسال در استان به‌ بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص عملکرد معاونت حقوقی اداره کل ورزش و جوانان در سال ۹۶ عنوان کرد: سال گذشته با تلاش واحد حقوقی اداره کل، ۴ قطعه زمین توسط اداره آزاد شده که تنها یکی از این زمین‌ها ۶۲۷ مترمربع وسعت داشته است. در حال حاضر هر شهروند اصفهانی ۴۶ سانتی‌متر سرانه ورزشی در اختیار دارد که برای رسیدن به میزان استاندارد نیاز به تکمیل ۶۰ سالن چند منظوره در استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در در خصوص قانون عدم استفاده از بازنشستگان در هیئت های ورزشی خاطرنشان کرد: در این قانون تفاسیر مختلفی وجود دارد، برخی از اعضا معتقد هستند رؤسای هیئت ها شامل این قانون نمی‌شوند اما تا ۲۵ آبان ماه برای اجرای این قانون فرصت داریم و تابع قانون هستیم. در صورتی که این قانون شامل رییس هرکدام از هیئت های ورزشی شد، سرپرست انتخاب می کنیم و ثبت نام و انتخابات برگزار خواهد شد.

وی در خصوص میزان رضایت اداره کل از هیئت فوتبال استان اظهار کرد: ابتدای امر در انتخاب رئیس هیئت های مختلف و یا حتی عزل آن ها دخالتی نداریم، اما اگر پسر خانواده درست رفتار نکند وظیفه پدر این است که از او توضیح بخواهد و مواردی را برای او گوشزد کند. البته رییس مجمع هیئت فوتبال رییس فدراسیون است و بدانید که سیستم فدراسیون فوتبال متفاوت از سایر فدراسیون ها است. خانواده تشبیه کرد که اگر فرزندش مرتکب اشتباهی شود به وی گوشزد می‌کند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در خصوص فروش خاک‌های اضافی پشت ورزشگاه نقش‌جهان تصریح کرد: اداره ورزش و جوانان در همان سال گود برداری کاسه ورزشگاه خاک‌های اضافی را به یک کارگاه خصوصی فروخته که پس از مشخص شدن بی کیفیت  بودن خاک، خریدار از اداره کل ورزش و جوانان شکایت کرد. از این پرونده دادستان اصفهان مطلع است، دستوراتی هم صادر شده و تا یک ماه آینده این تپه های خاکی از مجموعه نقش جهان خارج می شود.

سلطان حسینی تصریح کرد: برای ایجاد اوقات فراغت جوانان یک سامانه جامع تشکیل دادیم  که عملکرد جوانان بررسی شود و برای مبحث اشتغال نیز صرفاً توان ایجاد محیط ورزشی و شاغل شدن جوانان در این مجموعه‌ها را داشتیم.

وی با اشاره به زمان اهدای جوایز به مقام‌آوران مسابقات آسیایی تاکید کرد کرد: پیش از اعزام ورزشکاران با اهدای هدایایی ورزشکاران را بدرقه کردیم، دولت جایزه ای برای مدال آوران در نظر گرفته که به آن ها اهدا می شود و استاندار اصفهان هم به دارندگان مدال طلا ۵۰ ملیون تومان، مدال نقره ۳۰ ملیون تومان و مدال نقره ۲۰ ملیون تومان جایزه خواهد داد.

وی در خصوص مشکلات ورزشی استان گفت: مشکلات ورزش استان ملزم به شاخص‌سازی است و بدون شاخص‌سازی امکان صحبت در خصوص مباحث کلی ورزش استان وجود ندارد.

کد خبر 356302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.