رونق اقتصادی در گرو مبارزه قاطع با قاچاق کالا

لنجان-رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان لنجان رونق اقتصادی را در گرو مبارزه قاطع با قاچاق کالا دانست و گفت: بازرسان اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان لنجان با برگزاری بیش از صد گشت مشترک موفق به کشف و ضبط بیش از سه میلیارد ریال کالای قاچاق در این شهرستان شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمد مهدی دهقانی در جمع مسئولان این شهرستان با بیان اینکه فعالیت اصناف به دلیل ارتباط مستقیم با مردم، از اهمیت ویژه‌ای در پویایی اقتصاد مردمی برخوردار است، اظهار کرد: اصناف، بزرگترین بخش نظام اقتصادی کشور و از جمله بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط هستند که بخش اعظمی از نظام تولید، توزیع و خدمات را به خود اختصاص داده اند از این رو می توان گفت اصناف، نقش قابل توجه و اثربخشی در روان‌سازی نظام توزیع، نظام قیمت‌گذاری و همچنین اصلاح و نوین‌سازی شبکه‌های توزیع دارند.

وی با بیان اینکه، نظم بخشیدن به فعالیت اصناف در شهرستان لنجان در اولویت برنامه های  اداره صنعت معدن و تجارت این شهرستان قرار گرفته است، افزود:با توجه به اهمیت موضوع یکی از سیاست های اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان لنجان طی مدت اخیر این بود که اتحادیه‌های همگن و هم رسته با یکدیگر تجمیع شوند و با تلاش‌های انجام گرفته اتحادیه‌های این شهرستان ادغام‌ شده و از ۴۲ اتحادیه به ۲۷ اتحادیه کاهش یافته‌اند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان لنجان تصریح کرد: امروز اصناف مختلف در نقاط مختلف شهرستان لنجان در حال خدمت به مردم هستند و در حال حاضر حدود ۹ هزار و ۹۶۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب ۲۷ اتحادیه در این شهرستان وجود دارد که مشغول خدمات رسانی به شهروندان می‌باشند البته در حدود یک هزار و ۵۰۰  واحد فاقد پروانه کسب نیز در شهرستان وجود دارد که انجام امور اخذ پروانه کسب آنها در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل دستیابی به موفقیت در هر کشور وجود نظام اقتصادی، شفافیت آن نظام در ابعاد مختلف است، اضافه کرد: مصرف کنندگان همواره باید به ثبات بازار اطمینان داشته باشند و هر روز با افزایش قیمت‌ها مواجه نشوند از این رو اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان لنجان با همکاری اتاق اصناف این شهرستان طرح های نظارتی مختلفی را اجرایی می کنند.

دهقانی عنوان کرد:طی مدت گذشته بالغ بر هفت هزار و صد مورد بازرسی از واحدهای صنفی مختلف در سطح شهرستان لنجان انجام گرفت که در نهایت منجر به تشکیل ۳۱۰ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی بیش از چهار میلیارد ریال شد و متخلفان به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

وی در ادامه قاچاق کالا را بلای جان اقتصاد ملی دانست و خاطرنشان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان نگاه ویژه ای به مبارزه با قاچاق کالا در این شهرستان دارد البته تحقق این مهم نیازمند عزم همگانی است، چراکه قاچاق کالا باعث می‌شود انگیزه سرمایه‌گذاری در شهرستان کاهش پیدا کرده و در نتیجه سرمایه به‌ جای اینکه در امور مولد اقتصادی به کار افتد و کلید رونق فعالیت‌های اقتصادی باشد به سوی قاچاق منحرف می‌شود.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان لنجان یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان لنجان با بهره‌مندی از ظرفیت بالای اتحادیه‌های این شهرستان و انجام بازرسی به سمت مبارزه همه جانبه و جلوگیری از عرضه و توزیع کالای قاچاق در شهرستان لنجان حرکت کرده است.

وی رونق اقتصادی را در گرو مبارزه قاطع با قاچاق کالا دانست و متذکر شد: بازرسان اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان لنجان با برگزاری بیش از صد گشت مشترک موفق به کشف و ضبط بیش از سه میلیارد ریال کالای قاچاق در این شهرستان شدند.

کد خبر 356286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.