مخالفتی با کلیت طرح بازچرخانی آب در شرایط ضروری ندارم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:طرح بازچرخانی، در صورتی که مختص شرایط اضطراری باشد و دیگر طرح‌ها را تحت الشعاع قرار ندهد، ایرادی ندارد.

 حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به طرح بازچرخانی آب، اظهار کرد: اصل این طرح بر مبنای لوله گذاری است که باید در شرایط اضطراری پیگیری شود، اما در حالت عادی باید پیگیر طرح‌های انتقال آب و تونل سوم باشیم که هم اکنون با تلاش‌های بسیار فعال شده و قرار است تا دو سال آینده مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی افزود: طرح بهشت آباد نیز در حال پیگیری است و منتظر نتیجه آن هستیم، هرچند بر سر روش آن بحث وجود دارد؛ علاوه بر اینها احیای رژیم حقوقی زاینده رود، جلوگیری از برداشت های بی رویه و بارگذاری‌های جدید نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

طرح‌ها باید کارشناسی شده باشد تا موجب اختلاف نشود

فولادگر خاطر نشان کرد: بر این اساس، مخالفتی با کلیت طرح بازچرخانی آب نداریم، اما چنین طرح‌هایی، تحت شرایطی می تواند اجرایی شود که طرح های دیگر را تحت شعاع قرار ندهد و در حالت اضطراری انجام گیرد، این بحث‌ها باید کارشناسی شده باشد که موجب اختلاف نشود.

وی یادآور شد: نگرانی‌هایی که در رابطه با طرح بازچرخانی وجود دارد، ناشی از امکان تاثیر آن بر دیگر طرح‌های انتقال آب، احیای حقوق زاینده رود و حقابه‌هایی است که باید پرداخت شود، در غیر این صورت مخالفتی با این طرح در صورت ضرورت وجود ندارد.

کد خبر 356258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.