رحیمی: تنیس ظرفیت همگانی شدن را دارد

رییس هیئت تنیس استان اصفهان گفت: هر ورزشی که برای همه در دسترس باشد امکان همگانی شدن دارد و تنیس هم به علت ظرفیت و جذابیت بالا و همچنین انگیزه بخش خصوصی برای ورود به این ورزش ظرفیت بالای خود رابرای همگانی شدن نشان داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز – ۲۴ مهرماه- رییس هیئت تنیس استان در کنفرانس خبری حاضر شد و ضمن ارائه برنامه‌های شش ماهه هیئت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد پرداخت. فرهاد رحیمی در ابتدای صحبت های خود گفت: یکی از عوامل تعیین کننده سلامت، ورزش است. ورزش حتی در فرهنگ ما هم مثلی با مضمون عقل سالم در بدن سالم دارد و این نشان دهنده تاثیر این پدیده در جامعه و زندگی مردم است.

وی ادامه داد: امروزه ورزش را یک صنعت می‌دانند، چرا که یکی از فعالیت‌های اقتصادی با چرخش مالی بالا است به طوری که المپیک را بزرگترین رویداد جهان می‌دانند.

رحیمی ظرفیت تنیس را برای همگانی شدن بسیار زیاد دانست و اظهار کرد: هر ورزشی که برای همه در دسترس باشد امکان همگانی شدن دارد و تنیس هم به علت ظرفیت و جذابیت بالا و همچنین انگیزه بخش خصوصی برای ورود به این ورزش ظرفیت بالای خود رابرای همگانی شدن نشان داده است.

رییس هیئت تنیس استان اصفهان افزود: ورزش تا دو دهه پیش در انحصار دولت قرار داشت، اما از دو دهه پیش تا کنون که سیاست‌های دولت به سمت مستقل کردن فدراسیون‌ها و هیئت‌ها پیش رفته، ورزش ما پیشرفت قابل توجهی کرده است.

ندا مومن زاده نائب رییس هیئت تنیس در این جلسه درباره فعالیت‌های این هیئت در حوزه زنان گفت: توانستیم میزبانی مسابقات قهرمانی کشور دختران زیر ۱۴ سال را بگیریم همچنین در دو رده زیر ۱۵ سال و زیر ۱۲ سال مجموعا چهار ورزشکار در رنک‌های برتر کشوری داریم.

پس از این صحبت‌ها خبرنگاران شروع به طرح سوالات خود کردند، رحیمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه آیا هیئت برنامه‌ای برای آوردن تنیس به خانوده‌های اصفهانی و شناساندن بیشتر تنیس به دانش آموزان دارد؟ تصریح کرد: با برگزاری رویدادها و همایش‌ها مانند اتفاقی که در هفته ورزش خواهد افتاد سعی در شناساندن هرچه بیشتر تنیس به خانواده‌ها داریم. در بحث شناساندن این ورزش به دانش آموزان با آموزش و پرورش صحبت‌هایی داشتیم که مسئولین در آموزش پرورش برای اجرا و ابلاغ حکم‌ها خواستار امضا تفاهم نامه در سطح وزارتخانه بودند که این از دست هیئت خارج است.

وی ادامه داد: جایگاه ورزش همگانی در کشور و استان بسیار کم‌ رنگ است، حداقل کاری که کردیم تشکیل کارگروه ورزش همگانی بوده که از سمت وزارتخانه ابلاغ شده است. رییس این کارگروه استاندار، نائب رییس آن معاون امنیتی سیاسی استاندار و دبیر آن مدیر کل ورزش و جوانان هستند که این کارگروه تاکنون جلسه ای برگزار نکرده است.

رحیمی در پاسخ به سوال دوم خبرنگار ایمنا مبنی بر جذب اسپانسر برای هیئت، تاکید کرد: شرایط جذب اسپانسر با توجه به شرایط کشور سخت شده، اما با تمام مشکلات شرایط برای جذب اسپانسر بد نبوده‌ است. امسال حدود ۸۰ درصد منابع هیئت از خارج هیئت‌ و توسط اسپانسر و ارگان‌های دیگر مانند شهرداری و شورای شهر که حمایت‌های بسیار خوبی در بحث سخت افزاری و زیر ساخت صورت دادند تامین شد.

وی درباره تنیس اصفهان تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ زمین تنیس در اصفهان داریم، همچنین در بسیاری از شهرستان‌ها مانند نجف‌آباد، کاشان و برخوار زمین تنیس وجود دارد که اکثر این زمین‌ها در اختیار ارگان‌ها و بخش خصوصی است. 

رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا این تصور که تنیس ورزشی لوکس است درست است یا خیر؟ گفت: برخلاف برچسب لوکسی که بر ورزش تنیس زده می‌شود این ورزش نسبت به بقیه ورزش‌ها مانند فوتبال ارزان‌تر است. امروزه هزینه یک دوره مبتدی آموزش تنیس بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است که این مبلغ در مدارس فوتبال بیش از ۸۰۰ هزار تومان است.

رییس هیئت تنیس استان اصفهان درباره میزبانی اصفهان از رویدادهای بین‌المللی، عنوان کرد: سهمیه ایران از مسابقات ATF چهار مسابقه است که دو مسابقه آن در اصفهان برگزار می‌شود و همچنین ایران سهمیه برگزاری یک مسابقه دیویس کاپ نیز دارد. 

وی همچنین درباره گردشگری ورزشی و جذب توریست از طریق رویدادهای ورزشی افزود: جذب گردشگر نیازمند برگزاری رویدادهای بین المللی مانند فیوچرز است که به علت بالا بودن هزینه‌های آن و همچنین نبود امکانات زیرساختی امکان برگزاری آنها در اصفهان وجود ندارد.

کد خبر 356213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.