تغییر نگاه‌ به امورمالیاتی به اطلاع رسانی صحیح نیاز دارد

مدیرکل امورمالیاتی استان اصفهان گفت: اگر نگاه منفی در خصوص امور مالیاتی در جامعه وجود دارد باید ریشه یابی و برای رفع آن شفاف سازی و اطلاع رسانی شود زیرا نگاه منفی جامعه به علت نبود اطلاع رسانی صحیح در گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز مهدلو ظهر امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت نقش مالیات در اقتصاد کشورهای توسعه یافته، اظهار کرد: در شرایط تحریمی و وضعیت نامطلوب بازار نفت و مشکلات اقتصادی کشور، هر چقدر بتوانیم هزینه ها را از مالیات ها تامین کنیم به نفع جامعه و کشور است.

وی افزود: هدف ما ایجاد زیرساخت‌هایی برای توسعه و فرهنگسازی مالیاتی در جامعه است که این مهم با هم اندیشی و قلم اصحاب رسانه میسر می شود. مسائلی مانند فرار مالیاتی و همچنین ارزش افزوده هر کدام مقوله‌ای گسترده است که می توان ساعتها در خصوص آنها گفتگوی کارشناسی کرد تا دید منفی جامعه نسبت به امور مالیاتی را رفع کنیم.    

مهدلو اضافه کرد: اگر نگاه منفی در خصوص امور مالیاتی در جامعه وجود دارد باید ریشه یابی و برای رفع آن شفاف سازی و اطلاع رسانی شود، نگاه منفی جامعه به علت نبود اطلاع رسانی صحیح در گذشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان خاطر نشان کرد: راه نجات کشور مالیات است و این مهم در دنیا و کشورهای توسعه یافته اثبات شده است، جلوگیری از فرارمالیاتی، خواسته همه ما و به نفع افرادآسیب‌پذیر و کم برخوردار جامعه است برای رسیدن به این مهم به حمایت مردم در اجرای قانون نیاز داریم.

وی افزود: وقتی در مورد امور مالیاتی فرهنگ‌سازی شود بی شک تغییر نگاه مردم جامعه به مالیات اتفاق می افتد که این مهم با کمک اصحاب رسانه محقق می شود.

مهدلو با اشاره به اینکه برخی بر این باورند که مالیات بر ارزش افزوده کمر تولید را شکسته است،گفت: با اطلاع رسانی صحیح، مردم متوجه رویکرد و عملکرد امور مالیاتی و مزیت های اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده می شوند البته ممکن است وجود خطا در اجرای این قانون توسط مجری آن یا مردم باعث بروز این دیدگاه شده باشد.

وی بابیان اینکه پرداخت مالیات برای جامعه و کشور مفید است، تاکید کرد: این اقدام سبب توزیع عادلانه ثروت، شفاف سازی در جامعه و نجات کشور است، این وظیفه ما و اصحاب رسانه است که نگاه منفی جامعه را به امور مالیاتی تغییر دهیم.

مهدلو در مورد چگونگی پرداخت مالیات توسط مطبوعات، اعلام کرد: خیریه و مطبوعات از پرداخت مالیات معاف هستند چون با کمک‌رسانی و روشنگری در جامعه به دولت کمک می کنند.

مهدلو با تاکید بر رعایت قوانین و اینکه ممکن است افرادی از معافیت‌ها سوءاستفاده کنند، گفت: باید انضباط مالی وجود داشته باشد.

معاون امور مالیاتی استان اصفهان نیز در ادامه این نشست در خصوص معافیت مطبوعات از مالیات، اظهارکرد: طبق بند لام ماده ۱۳۹، مطبوعات از پرداخت مالیات معاف است و بر اساس تبصره ماده ۱۱۲ قانون برنامه پنجم توسعه شرط اعطای معافیت، ارائه اظهارنامه است.

احمدرضا مدبرنیا افزود: در سال ۹۵ قانون معافیت از مالیات اصلاح و نرخ صفر جایگزین آن شد و شرط اعطای نرخ صفر نیز این است که اظهارنامه مالیاتی تکمیل و تسلیم این اداره کل شود.

کد خبر 356203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.