شهرداری زرین شهر افق تازه‌ای را پیش روی سرمایه گذاران قرار داده است

لنجان-شهردار زرین شهر گفت:امروز افق تازه ای در اجرای پروژه های شهرداری زرین شهر تعریف شده از این رو انتظار می رود سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان با افزایش تعامل و مشارکت در پروژه های تعریف شده شهرداری های استان،ظرفیت های خود را در اینگونه پروژه ها مورد استفاده قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست شهرداران شهرستان لنجان با مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان اظهار کرد: گسترش شهرنشینی و بالارفتن توقعات شهروندان از مدیریت شهری سبب شده شهرداری ها به دنبال شناسایی درآمدهای پایدار و روش‌ها و ابزارهای جدید تامین منابع مالی نظیر جذب سرمایه­ گذاران داخلی و خارجی برای اجرای پروژه های مختلف خود باشند.

وی افزود: شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان، به دلیل داشتن پتانسیل ها و ظرفیت های متعدد، منطقه ای مستعد و ویژه برای سرمایه گذاری به شمار می آید و قطعا ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و همچنین سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان به پروژه های شهرداری های این شهرستان علاوه بر سامان یافتن پروژه ها و تغییر چهره شهرهای این منطقه، بازگشت سرمایه و انتفاع سرمایه گذاران را نیز رقم خواهد زد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: بر اساس نظر اقتصاددانان، سرمایه گذاری به معنای استفاده از منابع مختلف با هدف افزایش درآمد یا تولید در آینده بوده و رمز موفقیت شهرداری ها نیز در اجرای پروژه های شهری استفاده از توان بخش خصوصی است، از این رو مدیران شهری شهرستان لنجان تلاش کرده اند شرایط و زمینه های مناسب برای انجام هرگونه سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: امروز افق تازه و ویژه ای در اجرای پروژه های شهرداری زرین شهر تعریف شده و با توجه به ظرفیت های موجود در سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان انتظار می رود این سازمان نه تنها تجارب خود را در اختیار شهرداری های استان اصفهان قرار دهد بلکه با افزایش تعامل و مشارکت در پروژه های تعریف شده شهرداری ها، ظرفیت های خود را در این پروژه ها مورد استفاده قرار دهد.

محمدی اضافه کرد: امروز شهرداری زرین شهر تمام تلاش خود را بکار گرفته تا بستر لازم برای ورود و جلب مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه گذاران را فراهم کند البته در این مسیر به صرفه اقتصادی داشتن پروژه های تعریف شده نیز نگاه ویژه ای وجود داشته تا بخش خصوصی از سرمایه گذاری یا مشارکت در اجرای آنها استقبال کند از این جهت انتظار می رود سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان نیز به این مسئله نگاهی ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به روند اجرای پروژه پارک سوار، عنوان کرد: در پروژه پارک سوار تاکنون نزدیک به ۲۱ میلیارد تومان هزینه شده و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته؛ البته تکمیل این پروژه نیازمند حدود ۱۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار بوده و با توجه به اهمیت تکمیل این پروژه هیئت عالی سرمایه‌گذاری شهرداری زرین‌شهر با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی وارد مذاکره شده و برنامه‌ریزی‌های لازم نیز در خصوص اتمام این پروژه انجام گرفته است.

شهردار زرین‌شهر ادامه داد: هیئت عالی سرمایه‌گذاری شهرداری زرین شهر به این نتیجه رسیده که پروژه پارک‌سوار به دلیل طولانی شدن روند آن نیازمند انجام مطالعات جدید بوده تا بتوانیم بیشترین بهره‌وری را از سرمایه‌ای که در این پروژه هزینه شده، داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در این پروژه این قابلیت دیده شد که این مجموعه با حفظ کاربری اصلی خود به هایپرمارکت، مرکز نمایشگاهی، شهر بازی سرپوشیده و… تبدیل شود بر همین اساس گروهی شامل کارشناسان فنی و اقتصادی برای بررسی و کارشناسی وضعیت فعلی این پروژه تشکیل شد تا با بررسی لازم روند سرمایه‌گذاری در این حوزه را تسهیل کنند.

محمدی یادآور شد: در نشست‌هایی که تا کنون برگزار شده تصمیم بر آن شد طبقه‌ همکف این مجموعه که در ضلع شمالی قرار دارد به پایانه‌ مسافربری تبدیل  و در ضلع جنوبی آن هایپر مارکت احداث شود، در این خصوص نیز با چند شرکت و سرمایه‌گذار بخش خصوصی وارد مذاکره شده‌ایم و در حال حاضر فضای سرمایه‌گذاری رقابتی به خوبی ایجاد شده است،و با توجه به اقتصادی بودن اجرای این پروژه انتظار می رود سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان در این پروژه مشارکت داشته باشد.

کد خبر 356165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.