ایده کاپ دانش‌آموزی همسو با سؤال مهر شهردار

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: ایده‌کاپ با محوریت دانش‌آموزان و هم جهت با طرح سؤال مهر شهردار اصفهان با عنوان« شهروند خلاق کیست و وظیفه او در اداره شهر چیست؟» برنامه‌ریزی شده است.

محمدحسین قورچانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: ایده‌کاپ در صدد درگیر کردن دانش‌آموزان از سنین نوجوانی با مسائل و معضلات شهر خود است.

وی با بیان اینکه در طرح ایده کاپ دانش‌آموزان می‌توانند در سه مقطع دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم ایده پردازی کنند، افزود: این طرح در قالب سه موضوع شامل شهر کودک‌محور، مسائل ترافیکی شهر، کاهش آلاینده‌ها و آلودگی‌های شهری از جمله پسماند و سوخت‌های فسیلی برگزار شده است.

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: در مسابقه ایده‌کاپ دانش‌آموزان ایده‌های خود را به صورت مکتوب ارایه می‌دهند و بعد از داوری ایده‌ها، افراد برگزیده باید در مدت پنج دقیقه ایده خود را پرزنت کنند، سپس به طور مجدد در قالب رای‌گیری طرح برگزیده انتخاب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این مسابقه تا تاریخ ۲۹ مهرماه به سایت  www.eventbox.ir  مراجعه کنند.

قورچانی با اشاره به نظام پیشنهادات شهروندان و خروجی های مؤثر آن گفت: جمع آوری ایده‌ها و طرح‌های جدید از مردم، دانش آموزان و دانشجویان به چند صورت انجام می‌گیرد، یکی از آن‌ها سامانه نظام پیشنهادات است که مردم می‌توانند ایده‌های خود را از طریق این سامانه ثبت کنند.

وی تصریح کرد: نوع دیگر آن از طریق شرکت در برنامه‌های مسابقه‌ای و جشنواره‌ای با عنوان «ایده‌کاپ» است که تاکنون شاهد برگزاری چند ایده‌کاپ با موضوعات مختلف در شهر بوده‌ایم.

کد خبر 356134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سمانه صانعی IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    1 0
    با سلام بنظر من راهکارهایی که می توان برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک ایجاد کرد به شرح زیر است: ۱- از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و قدیمی ۲- کاشت درختان متعدد در مکانهای مختلف هر چند کم اما به کاهش آلودگی هوا کمک می کند ۳- جلوگیری از سوزاندن زباله ها و برخورد با افرادی که این کار را انجام می دهند ۴- ایجاد بزرگراه ها و پلها برای کم کردن سطح ترافیک ۵- احداث آبنما ها برای کاهش آلودگی هوا
  • زهره IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    4 1
    به بچه ها بگین
  • معصومه چلمقانی IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    4 0
    درباره ی پسماند می توان زباله های هوشیار (هوشمند) درست کنیم که کسی در تفکیک زباله ها مشکل نداشته باشه.مثال اگر کسی زباله خشک را جای زباله تر می اندازه سطل زباله هوشمند آژیر بکشه یا صدا کنه.
  • هستی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    1 0
    من در ایونت باکس عضو شدم چون دوست دارم شهرم را با دیدگاه خودم و نظرات همکلاسهایم ایده آل کنم شهر کودک محور مسلما بهتر از شهر آلوده ای است که هر روز به خاطر هوای ناپاکش سالمندان و کودکان در معرض خطر هستند باید فکرمان را روی هم بگذاریم و کاری کنیم تا همه سالم بمانند ما هوای شهرمان را داریم...
  • شیدا حسن پور IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    1 0
    نظر من این است که برای کاهش آلودگی هوا شهر داری به خانم ها دوچرخه بدهند و کاهش از مصرف بیش از حد بنزین میشود. باتشکر
  • فاطمه السادات اسماعیلی IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    1 0
    برای کمبود آب میتوان از آب شور دریاها استفاده کرد یعنی میتوان آب های شور را تصفیه کرد برای آشامیدن و............. البته باید به مردم هم تذکر داده شود و یک دانش آموز یا فردی که مسئولیت پذیر باشد انتخاب شود و به او کارت مخصوص داده شود و از او درخواست شود که اگر در بین مردم بی مسئولیتی دید تذکر داده شود.