کاهش قیمت کاغذ با ورود محموله جدید به بازار

رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا با بیان اینکه قیمت کاغذ در هفته اخیر سیر نزولی داشته است، گفت: در هفته‌های قبل به دنبال تحصن جمعی از کامیونداران، قیمت کاغذ با افزایش ۱۰ درصدی روبه‌رو شد، اما خوشبختانه با پایان تحصن، حجم زیادی کالا توزیع شده و قیمت‌ها کاهش یافته است.

به گزارش ایمنا، حسن میرباقری؛ رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره جلسه هفته گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای انجمن وارکنندگان کاغذ، گفت: این جلسه برای تعاملات بیشتر این وزارتخانه با واردکنندگان، همچنین مصرف‌کنندگان کاغذ برگزار شد که نتایج خوبی به همراه داشت.
 وی افزود: محموله‌ای از کاغذ روزنامه و چاپ و تحریر به کشور وارد شده و واردکنندگان عضو انجمن آمادگی ورود این کالاها به بازار را دارند.
 میرباقری با بیان اینکه بخش عمده کاغذ روزنامه مورد نیاز صنعت نشر از سوی اعضای انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا تامین می‌شود و به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد، عنوان کرد: در این نشست که با هدف هماهنگی و همدلی بیشتر بین دو مجموعه برگزار شده بود، قرار شد مصرف‌کنندگان کاغذ روزنامه و چاپ و تحریر یعنی ناشران به ما معرفی شوند تا این کالا به دست آن‌ها برسد.
 وی تاکید کرد: پیش از این هم که کاغذ روزنامه در میان متقاضیان توزیع می‌شد، ‌افراد باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می‌شدند و کاغذ در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت اما قرار شد از این پس روزنامه‌ها نیاز سالانه خود را اعلام کنند تا از این پس برای واردات مشکلی وجود نداشته باشد.
میرباقری همچنین درباره علت افزایش قیمت کاغذ در دو هفته گذشته، گفت: راننده‌های کامیون در این مدت اعتصاب کرده بودند و کاغذ به تهران نمی‌آمد، به همین دلیل در تامین این کالا کمبود کاغذ داشتیم و قیمت‌ها ۱۰ درصد بالا رفت. اما از اواخر هفته گذشته که مشکل حل شد، بهای کاغذ سیر نزولی پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

کد خبر 356085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.