کارخانه روغن نباتی ناز، مجتمع تجاری - تفریحی می‌شود

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: کارخانه روغن نباتی خیابان امام خمینی به مجتمع تجاری تفریحی تبدیل و تعدادی از طبقات این مجتمع به مبل‌فروشان رهنان اختصاص داده می‌شود.

حمید اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آخرین کارخانه واقع در شهر اصفهان «روغن نباتی ناز» بود که فعالیت آن مشکلات زیست‌محیطی زیادی برای منطقه ۱۱ و ساکنان خیابان امام خمینی همراه داشت در این راستا توافقی با مالکان برای انتقال و تغییر کاربری کارخانه انجام شد.

وی افزود: طی توافق با مالکان، مراحل کارشناسی حقوقی، املاکی و ارزیابی‌ها انجام و در جلسه علنی این هفته شورای اسلامی شهر این طرح به تصویب رسید که پس از تأیید و ابلاغ فرمانداری، تغییر کاربری زمین در کمیسیون ماده پنج نهایی می‌شود و ساخت و ساز و طراحی‌های لازم انجام خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان ادامه داد: مساحت کارخانه ۶۰ هزار مترمربع است که ۲۰ هزار مترمربع آن برای اجرای سه طرح احداث خیابان کمکی امام خمینی، خیابان ۴۵ متری پرتمان و کندرو خیابان امام خمینی آزادسازی می‌شود و در فضایی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع ساخت و ساز صورت می‌گیرد.

اشرفی خاطرنشان کرد: پس از انجام آزادسازی‌ها، به میزان۶۰ هزار متر تراکم از سوی شهرداری به مالکان کارخانه ارائه می‌شود؛ بر اساس این تراکم و با توجه به طرح تفصیلی و قوانین شهرسازی، مالکان کارخانه روغن نباتی ناز در این قطعه زمین می‌توانند بین شش تا هشت طبقه در فاز اول و پنج تا هفت طبقه در فاز دوم ساخت و ساز انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه این توافق برای شهرداری آورده‌های خوبی به همراه خواهد داشت و تراکم‌هایی که فروخته می‌شود به توسعه شهری کمک خواهد کرد، گفت: این اقدام محرک توسعه برای منطقه ۱۱ و شهر اصفهان خواهد بود.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان افزود: مالکان بر اساس آنچه شهرداری ارائه می‌کند، مجموعه‌ تجاری و تفریحی خواهند ساخت که مردم غرب اصفهان می‌توانند از امکانات این فروشگاه‌های بزرگ بهره‌مند شوند؛ البته تعدادی از طبقات این فروشگاه بزرگ به فروشندگان مبل اختصاص خواهد یافت.

کد خبر 356077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.