۲۳۳ میلیارد ریال غرامت در بخش طیور پرداخت شده است

مدیر گروه خدمات بیمه ای محصولات کشاورزی استان اصفهان گفت: در سال گذشته به دلیل شیوع بیماری‌هایی همچون آنفلوآنزای  فوق حاد پرندگان، نیوکاسل، برونشیت و ... ۲۳۳ میلیارد ریال غرامت در بخش طیور پرداخت شده که از این میزان فقط ۱۱۰ میلیارد ریال برای حذف کانون‌های آلوده هزینه شده است.

پژمان پزشکی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سایر غرامت های پرداخت شده برای محصولات و خدمات کشاورزی برای سال زراعی ۹۵ تا ۹۶، اظهار کرد: ۲۸۰ میلیارد ریال غرامت در زیربخش باغات، حدود ۱۱۰ میلیارد ریال برای بخش زراعت و ۷۳ میلیارد ریال غرامت زیر بخش دام پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سراسر کشور ۱۵۴ محصول و خدمت در بخش کشاورزی قابلیت بیمه دارد که این تعداد در استان اصفهان به ۶۵ نوع می رسد، اظهار کرد: خدمات بیمه ای هرساله از اول مهرماه با آغاز سال زراعی شروع می شود همچنین ۳۰ دفتر خدمات بیمه ای در سراسر استان قرار دارد و همه شهرستان ها را پوشش می دهد.

پزشکی با بیان اینکه تعداد بیمه‌گذاران در استان اصفهان هر ساله بین ۱۰۰ تا ۱۱۰هزار نفر متغیر است، افزود: صندوق بیمه در سال‌جاری برای افزایش پرتفوی بیمه اش و فراگیر شدن آن، سیاستی اتخاذ کرده است که بر مبنای آن از ظرفیت اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در قالب عقد تفاهم نامه ای برای افزایش کمیت و کیفیت خدمات بیمه همکاری می کند همچنین ۹ شرکت خدمات بیمه ای نیز در استان فعال است که می توان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

کاهش ۶۰هزار هکتاری در بیمه بخش زراعت

معاون بانک کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در سال زراعی (۹۶ تا ۹۷)، ۷۸ میلیون قطعه طیور، ۲۸‌هزار هکتار محصولات باغی، ۱۱هزار هکتار از عوامل تولید و تنه درختان، ۸۵۰ هزار واحد دامی، ۵۰ هزار هکتار منابع طبیعی و پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع گلخانه تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌است، افزود: ۷۰ هزار هکتار در بخش زراعت نیز تحت بیمه قرار گرفته است البته این میزان در مقایسه با سال‌های قبل به دلیل بحران آبی و باز نشدن آب رودخانه با کاهش ۶۰ هزار هکتاری همراه بوده است.

پزشکی یادآور شد: هر ساله دولت یارانه‌ای برای بیمه پرداخت می کند که این میزان برای هر استان با توجه به میزان بیمه، متغیر است به این معنی که هرچقدر در یک استان میزان بیمه بیشتر باشد از یارانه بیشتری نیز بهره مند می شود.

کد خبر 356068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.