تکمیل طرح مطالعات جامع ساماندهی مشاغل شهری تا پایان امسال

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: طرح مطالعات جامع ساماندهی مشاغل شهری در دستور کار است و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

محمد مجیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: بر اساس طرح مطالعات جامع ساماندهی مشاغل شهری، خروج  واحدهای آلاینده و مزاحم نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به انتقال مشاغل آلاینده به خارج از شهر، افزود: در حال حاضر ۸۰ هزار واحد صنفی در شهر اصفهان پراکندگی دارند که تعداد زیادی از این مشاغل، مزاحم یا آلاینده محسوب می‌شود، از این رو اولویت سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان انتقال واحدهای آلاینده به شهرک‌های صنعتی یا زمین‌هایی خارج از شهر است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به تعداد زیاد مشاغل مزاحم و آلاینده در حال اولویت‌بندی مشاغل برای خروج از محدوده شهری هستیم؛ در این ارتباط طرح مطالعات جامع ساماندهی مشاغل شهری در دست انجام است تا بر اساس تراکم واحدهای صنفی سطح شهر و مزاحمت‌هایی که ایجاد می‌کنند، تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شود.

مجیری به پروژه‌های ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه خشکبار میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان در حال اجرا است که با تکمیل آن و خروج واحدهای خشکبار از خیابان‌های جهاد، ولی عصر و صارمیه شاهد اصلاح رفت و آمد و کاهش ترافیک در این مسیرها خواهیم بود.

وی گفت: تعداد ۱۱۵ واحد انبار خشکبار در میدان مرکزی میوه و تره بار شهر اصفهان در حال ساخت است که بنا به اذعان مسئولان اتحادیه خشکبار اصفهان، بزرگترین واحد عرضه خشکبار کشور به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان اظهارکرد: پروژه ساماندهی فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفته و در این راستا در حال بررسی نحوه مشارکت اتحادیه صنف موتورسیکلت فروشان با شهرداری هستیم تا بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: بر اساس این پروژه، فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه میدان احمدآباد، خیابان‌های سروش و زینبیه تجمیع و در بازار تخصصی موتورسیکلت و دوچرخه با زیربنایی در حدود ۷۲ هزار متر مربع ساماندهی خواهند شد.

کد خبر 356063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.