رفع مشکل آب صنایع استان اصفهان/ دولت از تولید موتورسیکلت‌های برقی حمایت می‌کند

شهرضا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح‌های زیادی برای رفع مشکل صنایع استان اصفهان برای دستیابی به آب در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، صادق نجفی در مراسم افتتاح خط تولید و شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های برقی کویر موتور، اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای صنعتی در استان اصفهان، افزایش مساحت شهرک رازی شهرضا به بیش از هزار هکتار بوده است.

وی افزود: طرح تبدیل شهرک رازی شهرضا به شهر صنعتی به تصویب رسیده است و مسئولان شرکت شهرک‌های استان باید در این زمینه پیگیری لازم را داشته باشند.

مدیرعامل جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: وضعیت آب در استان اصفهان با مشکلات فراوانی مواجه بوده که حوزه صنعت را نیز تحت تاثیر قرار داده، این در حالی است که کمتر از سه میلیارد مترمکعب آب  از مجموع ۱۰۰ میلیارد مترمکعب آب مصرفی در کشور، در بخش صنعت استفاده می‌شود.

نجفی گفت: برای رفع مشکل دسترسی صنایع استان به آب، طرح‌های زیادی اجرا شده که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای طرح انتقال پساب تصفیه شده شهرضا با سرمایه‌گذاری حدود ۸۰ میلیارد اشاره کرد.

وی ادامه داد: از ۱۱هزار واحد تولیدی در استان اصفهان بیش از هفت هزار واحد فعال هستند که از این نظر استان اصفهان کمترین میزان تعطیلی واحدهای صنعتی را دارد.

وی با بیان اینکه مهمترین اهداف وزارت صنعت معدن و تجارت در راستای حمایت از تولید و کالای داخلی قرار دارد، تصریح کرد: تولید کنندگان در شرایط فعلی وضعیت مناسبی ندارند به همین دلیل وزارت صنعت معدن و تجارت با دستور رییس جمهور برای حمایت از تولید کنندگان طرح های ویژه ای را تدوین و ابلاغ کرده است.

معاون وزیر صنعت و معدن با بیان اینکه دولت وعده نوسازی ۲۴۰هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در سراسر کشور را داده بود، اظهار کرد: یکی از برنامه های این وزارت خانه برای تحقق اهداف دولت در سال ۹۷ در این زمینه حمایت از تولید و افزایش استفاده از موتورسیلکت های برقی است.

نجفی با بیان اینکه علاوه بر دولت شهرداری های کلان شهرها از جمله اصفهان به دنبال حمایت از این صنایع هستند، خاطر نشان کرد: دولت عوارض واردات قطعات این موتورها را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه کلان شهرهای کشور ظرفیت خرید بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را دارند، اظهارکرد: تاکنون ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰هزار دستگاه از این موتورسیکلت ها ایجاد شده که نشان از وجود بازار رقابتی در این زمینه است.

معاون وزیر صنعت با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰ واحد قطعه‌سازی در این صنعت در کشور تأکید کرد: افرادی که به دنبال القاء روحیه یأس و ناامیدی به مردم و تولید کنندگان داخلی هستند باید با مشاهده این گونه فعالیت‌ها به اشتباه خود پی ببرند.

نجفی از اختصاص یارانه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از صنایع کوچک در کشور خبر داد و افزود: تسهیلات تبصره ۱۸ با نرخ بازپرداخت ۱۰درصد به مبلغ ۳۴ هزار میلیارد تومان نیز برای حمایت از صنایع کشور تصویب و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه شرایط صادرات برای واحدهای تولیدی در کشور مهیا شده است، اظهار کرد: دولت به دنبال کاهش فشار بر تولیدکنندگان و فعالان صنعتی با هدف رونق اقتصاد ملی است.

کد خبر 356061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.