اعتراضات کامیون‌داران سیاسی نیست

لنجان- نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: چنان‌چه صنف کامیون‌داران درآمد کافی نداشته باشند در آینده با چالشی همچون فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده ای مواجه خواهیم شد از این جهت موضوع اعتراض جمعی از کامیون‌داران را تحت هیچ شرایطی نمی‌توان با مسائل سیاسی مرتبط دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محسن کوهکن در جمع صنف کامیون‌داران و رانندگان شهرستان لنجان اظهار کرد: در کشورهایی همچون عربستان، اردن و... به واسطه حکومت خاندانی و دیکتاتوری اگر کسی مشکل و تقاضای صنفی داشته باشد به افراد معترض انگ سیاسی زده و با آنها برخورد شدید می‌کنند، اما ایران اسلامی به هیچ وجه این‌گونه نیست چراکه نظام جمهوری اسلامی نظامی مردم سالار بوده و چنان‌چه صنفی به مسئله‌ای اعتراض و صحبتی داشته باشد به آنها اجازه طرح مطالبات به حق خود را می‌دهد.

وی افزود: مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی زمانی که صنفی به مسئله‌ای انتقاد داشته باشند خود را موظف به پاسخگویی و رفع مشکلات آنها می‌دانند و بر همین اساس همواره تلاش شده با مردم صادقانه رفتار شود و نتایج حاصل شده را پس از پیگیری به مردم اطلاع رسانی کنند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کامیون‌داران از جمله اصنافی هستند که اگر مشکلات اقتصادی مسیر کسب درآمد آنها را مختل نکند، علاقه ای به صرف انرژی و زمان برای اعتراض‌های جمعی و طولانی مدت ندارند، تصریح کرد: خوشبختانه وقتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی این حق برای اصناف مختلف در نظر گرفته شده آنها نیز آگاهانه عمل کرده و اجازه سوء استفاده به دشمنان و افراد خود فروخته را نخواهند داد و در شهرستان لنجان نیز شاهد بودیم صنف کامیون‌داران قبل از آن که اتفاق ناگواری رخ دهد و به زیرساخت‌های شهرستان و کشور لطمه ای وارد شود با درک بالای خود چرخه حمل و نقل جاده ای را به چرخش درآوردند.

وی با تقدیر از شکیبایی فرماندار و دادستان شهرستان لنجان در خصوص مطالبه‌گری صنف کامیون‌داران این شهرستان، ادامه داد: تحلیل صحیح صنف کامیون‌داران شهرستان لنجان از مسایل و مشکلات و بازگشت به عرصه فعالیت نشان دهنده عقلانیت، تدبیر و بصیرت این صنف زحمت کش بوده که در کنار مطالبه‌گری خود همواره همراه مردم و نظام بوده‌اند و هیچ‌گاه نیاز به برخوردهای قهری نبوده است.

مسئولان فراموش کار نباشند

کوهکن با بیان اینکه انتظار می رود مسئولان در عمل به وعده‌های خود فراموش کار نباشند و وظیفه خود را در ارائه خدمت به مردم از یاد نبرند، اضافه کرد: وظیفه ما به عنوان مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی آن است که وقتی صنفی همچون صنف کامیون‌داران با درک صحیح مسائل و با اعتماد به قول‌های داده شده از سوی مسئولان ،خود به چرخه حمل و نقل جاده ای باز می‌گردند ، به مشکلات آنها توجه ویژه داشته و در حد امکان مشکلات و مطالبات به حق آنها رفع شود.

وی با بیان اینکه هیچ زمانی در کشور «مصرف» به درستی مدیریت نشده است، ادامه داد: صورت مسئله مشکلات پیش آمده بسیار روشن است که بخشی از این مشکلات طبیعی و بخش دیگر تصنعی و حبابی بوده و علت این مشکلات نیز به بی‌مدیریتی و فرهنگ مصرف در کشور باز می‌گردد بنابراین شاهد هستیم در چنین مواقعی مردم برخلاف بسیاری از ملت‌ها وقتی قیمت‌ها افزایش می‌یابد با افزایش تقاضا به گرانی دامن می‌زنند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی عامل بازدارندگی افزایش قیمت را کنترل و کاهش تقاضا دانست و عنوان کرد: در همه جای دنیا وقتی قیمت کالاها بالا می رود مردم با کنترل تقاضا قیمت را مدیریت کرده و کاهش می‌دهند، اما در ایران عکس این مسئله عمل می کنیم و در فرهنگ غلط اقتصاد عرضه و تقاضا، برای گران‌فروشان کف و سوت می‌زنیم، قطعا این‌گونه عمل کردن صدمات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

کنترل و کاهش تقاضا؛ عامل اصلی بازدارندگی افزایش قیمت

وی با اشاره به وضعیت زنجیره تولید تا مصرف فولاد، خاطرنشان کرد: آشفتگی وضعیت بازار در چند ماه اخیر عموما از اختلاف قیمت و دونرخی شدن کالاها نشأت گرفت اما با عرضه محصولات در بورس کالا دیگر شاهد رفتارهای غیر منطقی در بازارها نخواهیم بود چراکه همه فعالان صنایع در بورس و مصرف کنندگان براساس عوامل واقعی بازار اقدام به معامله و کشف قیمت می‌کنند.

کوهکن یادآور شد: امروز باید با ایجاد شفافیت همراهی مردم را در اداره بهتر کشور رقم زد تا وقتی که مطرح می شود کالا به اندازه کافی در دسترس خواهد بود، مردم نیز به سخنان مطرح شده اعتماد کنند و بی جهت تقاضا را افزایش ندهند.

وی متذکر شد: در این میان بورس کالا می‌تواند با ارایه اطلاعات و آمار دقیق از معاملات و قیمت انواع کالا در ایجاد این شفافیت نقش آفرین باشد تا مردم نیز از قیمت‌های واقعی و گران فروشی‌های احتمالی در بازار مطلع شوند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز باید مسائل و مشکلات صنف کامیون‌داران را کلان دید، افزود: باید توجه داشت چنان‌چه صنف کامیون‌داران درآمد مکفی نداشته باشند در آینده با چالشی چون فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده ای مواجه خواهیم شد از این جهت موضوع اعتراض جمعی کامیون‌داران در نقاط مختلف از جمله اعتراض‌هایی است که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان آن را با مسائل سیاسی مرتبط دانست و باید برای رفع خواسته‌های به حق آنها وارد میدان عمل شد.

وی با بیان اینکه صنف کامیون‌داران باید تحت تفکر، برنامه کلان و جامع کشوری باشند، متذکر شد: ما راضی نیستیم مسائل حمل و نقل ، شهرستانی دیده شود، اما وقتی در برخی استان‌ها این مهم ، شهرستانی دیده می شود انتظار می رود شهرستان لنجان نیز از این مسئله جدا نباشد.

کوهکن تأکید کرد: یک شهر و دو نرخ در مسائل مختلف معنا نداشته و بر همین اساس وزارت راه و شهرسازی که به نوعی متولی امر بوده اگر می تواند این مسئله را در کل کشور حل کند پا به میدان بگذارد در غیر این صورت قابل قبول نخواهد بود مسائل حمل و نقل در شهرستان لنجان به صورت مقیاس قیراطی محاسبه شود.

کد خبر 356025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.