امید خوب است، اما نمی توان واقعیت‌ها را انکار کرد

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم گفت: وضعیت زندگی مردم اسفناک است و با گفتار درمانی زندگی مردم خوب نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید خدری در واکنش به سخنان روز گذشته رییس جمهوری در دانشگاه تهران مبنی بر لزوم و اهمیت القای امید در جامعه به خبرنگار ایمنا گفت: درست است که رهبری فرمودند باید پمپاژ امید به جامعه صورت بگیرد، اما نباید به بهانه این موضوع واقعیت ها را انکار کنند؛ واقعیت‌های معیشت و زندگی سخت مردم که ما همه روزه شاهد آن هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: رییس جمهوری در جلسه سوال، از مراحل چهارگانه رسیدن به بحران سخن گفت. به اعتقاد ایشان اول باید از «مسئله»سخن گفت، در مرحله دوم آن مسئله تبدیل به «آسیب»، سوم تبدیل به «تهدید» و در نهایت تبدیل به «بحران» می شود.

وی افزود: در آن جلسه آقای روحانی گفت که  ما در مرحله آسیب قرار داریم، اما ما  نمایندگان مجلس که در بطن جامعه و مشکلات مردم هستیم ، بحران را به وضوح می بینیم و از نزدیک مشاهده می کنیم که مردم با بحران معیشت و اشتغال روبرو هستند.

خدری تصریح کرد: بی ثباتی در بازار ارز، طلا، تجارت و اشتغال غوغا می کند. وضعیت معیشت و زندگی روزمره مردم بسیار بد است. اینها واقعیت هایی است که نمی شود کتمان کرد. اوضاع زندگی مردم بطور بی سابقه ای خراب است و باید همه با هم و با وحدت و همدلی تلاش کنیم تا از این پیچ تند عبور کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری و کمک بین مجلس، دولت و قوه قضائیه زندگی مردم به وضعیت نسبتا قابل قبولی برسد.

به گزارش ایمنا، حسن روحانی روز یکشنبه-۲۲ مهر- در آیین آغاز رسمی سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: اگر یک پزشکی به مریض که می‌رسد به او بگوید، خیلی دیر آمدی، اوضاعت خیلی بد است و دعا کن. این مریض که کارش تمام است اما اگر  به همان مریض بگوید چرا ناراحت هستی چیزی نیست، خیلی ها از این بیماری‌ داشتند و نجات پیدا کردند، کمی سخت است اما بهتر می شوی و نگران نباش،‌ من در کنارت هستم. حال این مریض اصلاً قبل از نسخه، دارو و درمان ۲۰ درصد خوب می‌شود. بعضی‌ها می‌گویند گفتار درمانی نکنید، اما امید درمانی درست است. گفتار درمانی خیلی مؤثر نیست، اما امید درمانی به طرف می‌گوید تو مشکلی نداری، تو زنده هستی و مشکلت حل می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد که آمریکا هر کاری خواسته علیه ما انجام داده است نه قبل از ۱۳ آبان ، قبل از ۱۳ مهر انجام داده و همه کارها را کرده است. چیزی به نام ۱۳ آبان نیست که مردم را نگران بکند و همه اش تبلیغات است.

کد خبر 356019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.