دسترسی ایمن به محیط، حق طبیعی نابینایان است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید زمینه‌ تردد افراد روشندل بدون کمک دیگران و به صورت مستقل در جامعه فراهم شود باشد و نابینایان در رفت‌ و آمدهای خود ایمنی و امنیت را احساس کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق پیش از دستور خود در پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت روز جهانی عصای سپید اظهار کرد: نابینایان، حق استفاده از همه امکانات رفاهی معمول جامعه را دارند، آنان حق دارند از پیاده‌روها، خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و وسایل‌ حمل‌ و نقل همگانی عمومی و مراکز تفریحی و مذهبی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در استفاده از تسهیلات همگانی نباید حقوق نابینایان را نادیده بگیریم، افزود: روز عصای سفید، فرصتی فراهم می‌کند تا جامعه به یاد یکی از اقشار تأثیرگذار خود بیفتد که اگر چه از نعمت بینایی محروم است اما از توانایی‌ها و استعدادهای ویژه‌ای فراتر از افراد عادی جامعه برخوردار هستند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص بزرگترین مطالبه نابینایان گفت: در نظر گرفتن توانمندی‌های نابینایان و کم‌بینایان و پذیرش آنها به عنوان شهروندان جامعه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها، بزرگترین مطالبه نابینایان و کم بینایان استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه روز عصای سفید روز محک‌زدن شهروندان و مسئولان است، اظهار کرد: این یک سوال همگانی است که باید به آن پاسخ دهیم که آیا توانسته‌ایم دنیای روشنی برای نابینایان و کم بینایان کشور رقم بزنیم یا خیر؟

زندآور با تأکید بر اینکه نباید از کنار نابینایان بی‌اعتنا بگذریم، در خصوص اهمیت مناسب‌سازی محیط برای نابینایان افزود: شاید خط‌کشی کف خیابان برای افراد سالم چندان اهمیتی نداشته باشد اما برای افراد روشندل پر از معنا است باید به اهمیت مناسب‌سازی بیش از این واقف بود و وضعیت عابران روشندل را بیش از این درک کرد.

وی در خصوص نقش تأثیرگذار مدیریت شهری و کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در رفع مشکلات عبور و مرور نابینایان اظهار کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که یک فرد روشندل باید بدون کمک دیگران و به صورت مستقل در جامعه رفت‌ و آمد داشته باشد و در این رفت‌ و آمد ایمنی و امنیت را احساس کند.

کد خبر 355993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.