دو برابر شدن هزینه صدور کارت ملی تکذیب می‌شود

معاون فناوری اطلاعات ثبت احوال استان اصفهان گفت: دو برابر شدن هزینه صدور کارت ملی تکذیب می‌شود و همه هزینه‌های درخواست و دریافت کارت ملی هوشمند هنوز بر اساس مصوبه سال گذشته است که مبلغ آن ۳۱ هزار تومان است.

مجتبی یکتامنش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا دو برابر شدن هزینه صدور دریافت کارت ملی را تکذیب و اظهار کرد: همه هزینه‌های درخواست و دریافت کارت ملی هوشمند هنوز بر اساس مصوبه سال گذشته است که مبلغ آن ۳۱ هزار تومان است که از این مبلغ در دفاتر پست و پیشخوان ۱۱ هزار تومان مربوط به نرخ خدمات پست و پیشخوان‌های دولت و ۲۰ هزار تومان تعرفه کارت ملی هوشمند است.

وی با اشاره به استفاده از کارت‌های تولید داخل در فرایند صدور کارت‌ افزود: از پایان آبان‌ماه صدور کارت ملی هوشمند با کارت‌های خام داخلی انجام می‌شود که کاملاً مشابه ساختار کارت‌های خام خارجی است و فرایند کیفیت، امنیت، مقاومت سخت افزاری و نرم افزاری این کارت‌ها مشابه نمونه خارجی و حتی بالاتر از نمونه خارجی پوکه کارت است.

معاون فناوری اطلاعات ثبت احوال استان اصفهان با تأکید بر ایجاد کارگروه عملیاتی بهره‌برداری از کارت هوشمند اظهار کرد: شروع بهره‌برداری از کارت‌های هوشمند در دستور کار دولت قرار گرفته که از سال آینده بهره‌برداری از آنها در اکثر دستگاه‌های دولتی انجام خواهد شد و نقل و انتقال تمام اسناد و تمام سرویس‌های مورد درخواست مردم بر اساس کارت‌های ملی هوشمند انجام خواهد شد.

یکتامنش با تأکید بر لزوم مراجعه مردم برای درخواست و دریافت کارت هوشمند تصریح کرد: برای پیشگیری از ضرر و زیان و هزینه‌های اضافی کسانی که تا کنون اقدامی برای دریافت کارت هوشمند نداشته‌اند به مراکز پست و پیشخوان دولت مراجعه کنند و افرادی که درخواست خود را ارائه داده‌اند اما هنوز کارت خود را دریافت نکرده‌اند لازم است هرچه زودتر برای دریافت کارت خود مراجعه کنند.

معاون فناوری اطلاعات ثبت احوال استان اصفهان گفت: ۶۲ میلیون واجد شرایط دریافت کارت در کل کشور هستند که ۴۶ میلیون و ۵۶۵ هزار درخواست ثبت شده و تعداد ۴۴ میلیون و ۱۷۷ هزار فقره کارت تا به حال صادر شده و ۲۵ درصد از جمعیت هدف هنوز برای درخواست و دریافت کارت ملی هوشمند اقدامی نکرده‌اند که در استان اصفهان هم ۲۵ درصد گروه هدف برای درخواست کارت ملی تا کنون مراجعه‌ نداشته‌اند.

کد خبر 355979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.