«TOD» کامل‌ترین دیدگاه‌ توسعه شهری است

یک کارشناس حمل و نقل گفت: توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی( TOD) یکی از کامل‌ترین دیدگاه‌های توسعه شهری است ، زیرا بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری تاکید دارد.

غلامرضا شیران در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی یا همان TOD باعث می‌شود توسعه‌ای ترافیک‌زا در شهرها رقم نخورد و تهدیدهای شهری مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تاکید توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری است، تصریح کرد: تلفیق سامانه‌های حمل و نقل عمومی و توسعه مبتنی بر حمل و نقل، راهکار مناسبی برای ارایه الگوی توسعه به شمار می رود.

این کارشناس حمل و نقل با اشاره به شروع فرایند تهیه طرح جامع شهر اصفهان با رویکرد جدید، گفت: تک تک مردم در طرح جامع شهر ذی‌نفع هستند و باید مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: برای تهیه طرح جامع شهر اصفهان قرار است ۶۰ جلسه کارگروه تخصصی با حضور ذی‌نفعان برگزار شود، اما افرادی که در این کارگروه‌ها شرکت خواهند کرد و طرح جامع را به صورت فیزیکی و قابل ارایه روی نقشه و دفترچه ارایه می‌کنند، باید به تمام مسایل و مشکلات شهر آگاه باشند.

این کارشناس حمل و نقل با بیان اینکه جمعیت شهر اصفهان فراتر از جمعیت زیست‌محیطی آن است، تصریح کرد: باید در تدوین  برنامه جامع شهر برای اینکه شهر اصفهان را قابل زیست کرده و به ظرفیت زیست‌محیطی آن با توجه مباحث توپوگرانی، آب، کوه‌های اطراف و ... توجه ویژه داشته باشیم.

وی افزود: ظرفیت زیست محیطی شهر باید به گونه‌ای تعریف شود که سیستم‌های خدماتی و حمل ونقلی به نحوی در دسترس جمعیت ساکن در شهر قرار گیرد تا سلامت مردم را مخدوش نکند.

کد خبر 355975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.