سالک: کودکان آینده کشور را می‌سازند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:کودکان در دست شما امانت‌اند با این امانت گونه‌ای برخورد کنید که در آینده سالم باشند، آینده این کشور را کودکان می‌سازند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مراسم آیین افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که صبح امروز _یکشنبه ۲۲ مهرماه_ برگزار شد پس از بیان روایتی، اظهار کرد: علم را در کودکی آموختن مانند نقش روی سنگ است. اگر کودکان مطلب خوب و ارزشی را بیاموزند تا پایان عمر این مطالب در فکر، ذهن و عملکردشان می‌ماند.

وی افزود: شخصیت توحیدی کودکان از سن دو سالگی سامان می‌یابد اگر این شخصیت بر اساس شناخت الهی پایه‌گذاری شود این کودکان در آینده برای جامعه فردی مفید خواهند بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر کسی کار بدی کند به دلیل شخصیتی است که در کودکی او شکل گرفته و تمام مربیان و اساتیدی که در شکل گرفتن شخصیت این کودک دخیل بوده‌اند در کار بد او شریک‌اند. اگر شخصی از عمل زشت دیگری راضی باشد در عمل او نیز شریک است.

وی خطاب به مربیان تصریح کرد: کودکان در دست شما امانت‌اند با این امانت جوری برخورد کنید که در آینده سالم باشند، آینده این کشور را کودکان می‌سازند. اگر خوب به آن‌ها برسیم اما در این راستا سستی کنیم آینده کشور تباه می‌شود.

وی از مدیرکل کانون آموزش و پرورش فکری کودکان خواستار گزارشی برای کمیسیون فرهنگی مجلس شد و افزود: باید بدانیم استان اصفهان چه نیازهایی دارد تا بتوانیم در این راستا به استان اصفهان کمک کنیم.

در ادامه این مراسم مهدی قربانی مدیرکل کانون آموزش وپرورش و فکری کودکان استان اصفهان اظهار کرد: این جشنواره با تشکیل دبیرخانه در سه بخش قصه‌گویی، مقاله‌نویسی و علمی آغاز شده است.

وی افزود: تا کنون ۵۶۹ اثر به دبیرخانه مرکزی این جشنواره ارسال شده است که از این تعداد ۲۳ مقاله، ۱۵۰ قصه‌گویی و ۳۹۴ قصه نود ثانیه‌ای (قصه زندگی من) ارسال و پس از داوری در نهایت ۳۰ قصه‌گوی برتر در بخش زنان و مردان، هفت قصه‌گو در بخش نوجوانان و پنج قصه‌گو در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به بخش استانی راه یافتند.

قربانی افزود: قصه‌گویی در فرهنگ ما ریشه کهنی دارد، نخستین قصه‌گوی عالم خداوند متعال است ما در این جشنواره میزبان بازنشسته‌ها هستیم. این عزیزان نور چشم کانون هستند و حضورشان در این جشنواره باعث افتخار است.

کد خبر 355964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.