حداقل شدن آسیب‌های کمبود آب در گرو مدیریت مصرف است

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مدیریت منابع آب یکی از موضوعات مهم در مصرف بهینه آب است، در واقع اگر بخواهیم آسیب‌های ناشی از کمبود آب را به حداقل ممکن کاهش دهیم باید مدیریت مصرف را اعمال کنیم.

سید اکبر بنی‌طباء در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امسال سعی کردیم در استان اصفهان به عنوان ابتکار جدید از تمام ظرفیت‌های فرهنگی در صنعت آب و فاضلاب کشور با هدف آموزش مدیریت مصرف آب استفاده کنیم.

وی افزود: مدیریت استان بخشی از فعالیت‌ها را برای دستگاه‌های اجرایی الزام‌آور کرد، به عنوان مثال صنایع بزرگ را مکلف کرد از همین امسال استفاده از آب تازه برای سیستم‌های فرایندی خود را کاهش داده و در یک دوره زمانی دو تا سه ساله پساب فاضلاب را جایگزین آب تازه برای این سیستم ها کنند، این اقدام و ابلاغ خوب تا کنون نتایج خوبی داشته است.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: مکلف‌ کردن دستگاه‌های اجرایی دولتی به مدیریت منابع آب نقطه شروعی است تا همگام با سایر مصرف‌کنندگان نسبت به کاهش  مصرف اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری دستگاه‌های اجرایی باید تا ۳۰ درصد مصرف آب را کاهش می‌دادند، گفت: این مهم توسط استاندار ابلاغ شد و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز آموزش‌های لازم را ارائه و راهکارهای کاهش مصرف آب در ادارات را اعلام کرد.

بنی‌طباء خاطرنشان کرد: با همت یک سازمان مردم‌نهاد، جمعی متشکل از متخصصان علوم رفتاری در قالب جمع ۳۵ نفره آموزش‌های لازم در حوزه آب را در تمام دستگاه‌های اجرایی و آموزشی، با ارائه راهکارهای اصلاح سبک زندگی، چگونگی رفتار مصرف را بیان کردند که خوشبختانه تلاش آنها مؤثر بوده است.

وی ادامه داد: تا اوایل شهریور ماه امسال حدود ۴۰ برنامه توسط این سازمان مردم نهاد اجرا شد و نزدیک به سه هزار نفر شاغل در ادارات و دستگاه‌های مختلف به عنوان بخشی از نخبگان جامعه، در آموزش‌های چهره به چهره متخصصان علوم رفتاری شرکت کردند.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برگزاری گردهمایی با هنرمندان، روحانیون، اصحاب رسانه، مدیران و کارشناسان واحدهای آموزشی و درمانی برای ارائه راهکارهای کاهش مصرف را از دیگر فعالیت‌های انجام شده این شرکت عنوان کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از هر ظرفیتی که احتمال می‌رفت کلام آنها در جامعه نافذ باشد، استفاده کرد و به عنوان مثال ویژه برنامه «جاری حیات» را برای پنجمین سال متوالی از طریق رادیو اصفهان پخش می‌کند.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال فعالیت‌های فرهنگی انجام شده رشد قابل توجه داشته است، اظهار کرد: علاوه بر اجرای ۲۴۰ برنامه ۱۵ دقیقه‌ای جاری حیات، از ابتدای خرداد تا پایان شهریور برنامه «خط تعارف» با موضوع مدیریت مصرف در ۱۲۰ قسمت هر شب از شبکه پنج سیمای اصفهان پخش شد.

بنی‌طباء تصریح کرد: در سال‌جاری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان حدود ۸۰ فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای تولید کرد، همچنین بیش از ۵۰ انیمیشن تولید شده که در شبکه‌های مجازی بارگذاری یا از شبکه‌های سیما پخش شده است.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان محصولات فرهنگی را در اختیار وزارت نیرو قرار داد تا در سراسر کشور توزیع شود، تأکید کرد: این شرکت در تابستان امسال برای گذر از بحران آب از انجام هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

کد خبر 355954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.