تعیین تکلیف شمول شهرداران در قانون منع بکارگیری بازنشستگان تا هفته آینده

رییس شورای عالی استان‌ها با اشاره به قانون منع به کارگیری‌ بازنشسته‌ها گفت: هنوز مشخص نیست که شهرداران مشمول این قانون می‌شوند یا خیر. در طول هفته آینده با نظر وزارت کشور این موضوع مشخص می‌ شود.

به گزارش ایمنا به نقل پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، مرتضی الویری‌ در حاشیه دهمین اجلاس این نهاد در جمع خبرنگاران ضمن تشریح اجلاس شورای عالی استان ها گفت: جلسه امروز دو مصوبه داشت.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور به مصوبات‌ شورای شهرها دخالت می‌کرد؛ با توجه به اینکه مصوبات شورای شهر تأییدیه‌ هیئت انطباق را دارد و در صورت بروز اختلاف نظر به هیئت حل اختلاف مرکزی ارجاع می‌ شود؛ ساز و کار لازم برای مصوبات شورا وجود دارد بنابراین سازمان بازرسی کل کشور حق ورود به این موضوع را ندارد؛ لذا از طریق استفساریه‌ از مجلس پیگیر این موضوع هستیم که آیا سازمان بازرسی‌ کل کشور می ‌تواند در امور مصوبات شورا دخالت کند یا خیر.

الویری‌ ادامه داد: به موجب قانون مصوب سال ۱۳۷۵، سازمان برنامه و بودجه موظف است بودجه ۵ ساله کشور را به شورای عالی ارسال کرده و نظر شورا را در این زمینه بپرسد؛ این در حالیست که تاکنون این اتفاق رخ نداده. لذا ایجاد ساز و کاری برای نظارت و دخالت شورای عالی استان‌ ها در برنامه و بودجه کل کشور در قالب طرح یک فوریت دیگر مصوبه این جلسه بود.

رییس شورای عالی استان‌ ها با اشاره به حضور رئیس دیوان عدالت اداری در دهمین جلسه شورای عالی استان ‌ها گفت: مقرر شد مجموعه تفاهم‌ نامه ‌ای با دیوان عدالت اداری تنظیم شود تا بر اساس آن به تمام شوراهای کشور چگونگی صدور مصوبات عوارض ابلاغ شود.

وی با اشاره به قانون منع به کارگیری‌ بازنشسته‌ها گفت: هنوز مشخص نیست که شهرداران مشمول این قانون می‌شوند یا خیر. در طول هفته آینده با نظر وزارت کشور این موضوع مشخص می‌ شود.

کد خبر 355945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.