ارائه خدمات الکترونیک به معلولان و نابینایان امری ضروری  است

مدیرعامل انجمن جوانان روشن بین با بیان اینکه ارائه خدمات دولت الکترونیک به معلولان و نابینایان امری ضروری است، گفت: اجرای این امر می‌تواند از حضور معلولان در سازمان‌ها و مشکلات فیزیکی و تبعات این امر بکاهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا حیدری پیش از ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری که به مناسبت روز عصای سپید برگزار شد اظهار کرد: اکثر نابینایان و معلولان استان اصفهان در زمینه‌های مختلف دارای مهارت هستند و به جرأت می‌توان گفت نابینای بدون مهارت نداریم و همه آن‌ها از نظر تحصیلات از کارشناسی بالاتر هستند و فعالیت‌های ورزشی، هنری، فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارند.

وی با انتقاد از عدم فرهنگ‌سازی در خصوص توانمندی‌های جامعه معلولان افزود: متأسفانه تاکنون از توانمندی این افراد استفاده صحیحی صورت نگرفته و جایگاه‌های اجتماعی و شغلی خوبی ندارند که این امر خود به ضرر جامعه است چراکه جامعه روبه پیشرفت جامعه‌ای است که در آن همه افراد به رشد می‌رسند و در این خصوص به شدت نیازمند اصلاح نگرش و دیدگاه مردم هستیم.

مدیرعامل انجمن جوانان روشن بین با اشاره به ایجاد پایگاه خبری معلولان در اصفهان گفت: این امر با همکاری انجمن‌ها و تشکل‌های معلولان استان با هدف اطلاع‌رسانی تخصصی در حوزه معلولان صورت گرفت و از رسانه‌های استان تقاضای همکاری و تعامل بیشتری داریم.

وی با اشاره به تصویب قانون جامع معلولان گفت: علی‌رغم تلاش‌های بسیار تشکل‌ها دستگاه‌های مختلف راه‌های فراوانی برای فرار از اجرای آن دارند و وجود عباراتی شبیه حسب مورد، معلولان شدید و خیلی شدید در این قانون امکان فرار و عدم اجرا را به سازمان‌ها می‌دهد.

حیدری در خصوص حمل و نقل معلولان گفت: در این بحث باید شرکت‌های هوایی و رجاء تخفیف 50 درصدی برای معلولان لحاظ کنند که خیلی از این شرکت‌ها به دلیل خصوصی بودن این کار را نمی‌کنند.

وی با انتقاد از تعدد وظایف و گستردگی حوزه فعالیت بهزیستی اظهار کرد: حیطه‌های متنوعی از سرویس دهی به کودکان بی سرپرست، مهدهای کودک، سالمندان، بیماران اعصاب و روان،  زنان سرپرست خانوار و معلولین که جمعیتی بسیار زیاد و سطوحی ناهمگون هستند جزء جامعه هدف بهزیستی قرار گرفته اند که ارتباط چندانی هم بین این گروه ها وجود ندارد و حتی با وجود علاقه‌مندی بهزیستی به ارائه خدمات بیشتر و بهتر این امکان برای او وجود ندارد.

مدیرعامل انجمن جوانان روشن بین با بیان اینکه ارائه خدمات دولت الکترونیک به معلولان و نابینایان امری ضروری  است، گفت: اجرای این امر می‌تواند از حضور معلولان در سازمان‌ها و مشکلات فیزیکی و تبعات این امر بکاهد اما بسیاری از مشاغل ادارات به دلیل عدم مناسب‌سازی برای معلولان و نابینایان قابل انجام توسط این قشر نیست و در فضاهایی که معلولان باید از اتوماسیون اداری و یا خدمات دولت الکترونیک استفاده کنند با مشکلات فراوانی روبه رو هستند.

کد خبر 355919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.