۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
رنگ و خط نقش پنهان می زنند

رنگ و خط در هم تنیدند و نقش زدند، نقش هایی که در دل بوم پنهان شده اند حروفی که از دل شاعران برآمده است اینک بر جان بوم ها نقش آفرینی کرده اند.

مجموعه آثار نقاشی خط زهرا کرمی در خانه صفوی برگزار شده است این آثار ترکیبی از اشعار شعرای مختلف ایران و رنگ است.

زهرا کرمی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آثار نمایشگاه نقاشی‌خط است، رنگ و خط با هم تلفیق شده اند و ابیات شاعران مختلف مانند حافظ، فریدون مشیری و فروغ را بر اساس روحیات خودم تلفیق کردم و موتیف هایی را به وجود آوردم.

این هنرمند ادامه داد: در ظاهر شاید آثار این نمایشگاه مفهومی نداشته باشند اما هر کدام از آن‌ها با به کارگیری رنگ‌ها، حروف و کلمات مفهومی را بر اساس روحیات درونیم ایجاد کرده است.

وی افزود: متریالی که در این نمایشگاه به کار گرفتم اکرولیک بر روی بوم بوده است. در حوزه‌های مختلف نمایشگاه برگزاری کرده بودم اما این اولین نمایشگاه من در حوزه نقاشی‌خط است.

کرمی با بیان اینکه می خواستم آثاری خلق کنم که هم نقاشی و هم خط در آن نمود کند گفت: بر اساس چرخش‌هایی که در حروف بود و رنگ هایی که به کار می بردم نقاشی و خط را تلفیق کردم به نظر من در دنیای مدرن خوشنویسی مطلق کاربرد ندارد به همین دلیل با تلفیق این دو هنر به خوشنویسی جذابیت بخشیدیم.

به گزارش ایمنا،مجموعه آثار زهرا کرمی با عنوان "نقش پنهان" از ۲۰ تا ۲۵ مهر ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۳ در گالری خانه صفوی میزبان علاقه مندان به هنر است.

کد خبر 355904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.