بررسی تخلفات رانندگان تاکسی در «کمیته انضباطی»

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری گفت: تخلفات رانندگان تاکسی و شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی در کمیته انضباطی شهرداری‌ها بررسی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی با بیان اینکه هر شرکت اینترنتی در ابتدای فعالیت خود باید مجوزهای لازم را بگیرد که اقداماتش مشروع و قانونی باشد، اظهار کرد: اگر شرکت‌های اینترنتی که در زمینه حمل و نقل ارائه خدمات می‌دهند زیر نظر شهرداری باشند قاعدتا در آنجا برای رسیدگی به تخلفات آنان تدابیری اندیشیده شده و تخلفات در کمیته انضباطی شهرداری بررسی و برخوردهای لازم انجام می شود.

وی افزود: شرکت‌های حمل و نقلی که زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کنند، ضوابط و کرایه آنها باید کاملا منطبق با مصوبات شورای اسلامی شهر مربوطه باشد، بنابراین اگر درچارچوب این ضوابط عمل کنند عملکردشان قانونی و افرادی هم که بخواهند از آن شرایط عدول کنند قاعدتا متخلف بوده و باید با آنها برخورد شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور معتقد است که اگر مجموعه‌هایی وجود داشته باشند که چارچوب اولیه را رعایت نکنند و کسی آنها را نشناسد، طبیعتا مشروعیت نخستین آنها زیر سوال می رود.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر شرکت‌های حمل و نقلی زیر نظر شهرداری‌ها به دو صورت انجام می شود، اظهار کرد: یکی از نظارت‌ها این است که مجموعه شهرداری و سازمان‌های تاکسیرانی انتظاماتی دارند که رسیدگی به تخلفات را انجام خواهد داد و همچنین استفاده کنندگان نیز می‌توانند شکایات خود را از رانندگان متخلف از طریق شماره گیری ۱۸۸۸ در تهران یا مراجعه حضوری به مراکز مربوطه و یا از طریق اپلیکیشن‌های برخط به ثبت برسانند.

ضامنی خاطرنشان کرد: آیین نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره در خصوص تاکسیرانی اعلام کرده که کمیته‌های انضباطی در هر تاکسیرانی و در هر شهرداری تشکیل خواهند شد که این کمیته‌ها با عضویت نماینده شورای شهر، نماینده شهرداری و نماینده بخش خصوصی تشکیل جلسه خواهند داد و در این جلسات تخلفات فرد خاطی بررسی و  و جریمه برای آن اعمال خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 355894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.