برخی از گزینه‌های دولت نمی‌توانند رأی اعتماد بگیرند

شهرضا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از گزینه‌هایی که از طرف دولت برای تصدی سمت وزارت در چهار وزارتخانه به مجلس معرفی شده‌اند، احتمالا نمی‌توانند از نمایندگان مردم رأی اعتماد بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی ظهر امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال استیفای حقوق همه اقشار جامعه هستند، تأکید کرد: هیچ چیزی نمی‌تواند مانع تلاش نمایندگان مردم برای دفاع از حقوق زنان، کودکان، رانندگان، معلمان و سایر اقشار جامعه شود.

وی با اشاره به تخصیص ۲۳۰ میلیارد تومان در قانون بودجه سال ۹۷ برای بیمه زنان خانه دار، تصریح کرد: اگر قرار باشد همه زنان خانه‌دار  ۱۸ تا ۵۰ سال از مزایای این طرح بهره‌مند شوند، این میزان اعتبار کافی نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی باید اطلاع رسانی مناسب در خصوص این طرح را انجام دهد تا زنان سرپرست خانوار بدانند که باید متناسب با درآمد و دارایی خود برای بهره‌مندی از مزایای آن در دوران بازنشستگی، برنامه‌ریزی کنند.

محمودی اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی باید درباره طرح‌ها و شرایط مختلف بیمه‌ای به همه مردم به صورت شفاف و گسترده اطلاع رسانی کند، برخی از مردم با ناآگاهی از شرایط و میزان مستمری دریافتی در طول سالیان مختلف حق بیمه واریز می‌کند، اما پس از بازنشستگی متوجه می‌شوند، میزان مستمری دریافتی با هزینه‌های آن‌ها سازگار نیست.

وی با اشاره به پیشنهاد واردات شیر خشک از طرف وزارتخانه‌های صنعت معدن تجارت و جهاد کشاورزی، تصریح کرد: این مسئله باعث نگرانی تولیدکندگان این بخش و دامداران شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سالی که به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است، باید طرح‌هایی پیشنهاد و اجرا شود که منافع تولید کننده ایرانی را تأمین کند.

محمودی با اشاره به استیضاح برخی وزیران دولت در ماه‌های گذشته، اظهار کرد: متأسفانه رییس جمهور در معرفی برخی از گزینه‌های پیشنهادی برای این وزارتخانه‌ها، روابط سیاسی را بر شایسته سالاری و نخبه‌گزینی ترجیح داده‌اند.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی برخی از گزینه‌هایی که از طرف دولت برای تصدی سمت وزارت در چهار وزارتخانه به مجلس معرفی شده‌اند، احتمالا نمی‌توانند از نمایندگان مردم رأی اعتماد بگیرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت رونق گردشگری، اظهار کرد: با توجه به تشدید خشکسالی و افزایش مشکلات ناشی از آن، لازم است مراکز بوم گردی توسعه یابد تا به این وسیله بخشی از مشکل بیکاری جوانان و رکود اقتصادی کشور برطرف شود.

محمودی در ادامه با بیان اینکه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بسیاری هستند که به فعالیت در زمینه بوم گردی و فروش و تولید صنایع دستی علاقه‌ دارند، تأکید کرد: لازم است جلسات هماهنگی با این افراد برگزار و راهکارهای موجود، برای استفاده از مزیت‌های قانونی و حمایت‌های دولتی، در اختیار آنان قرار داده شود.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های این حوزه انتخابیه هم مانند بسیاری از مناطق دیگر استان با بحران بیکاری مواجه هستند، تصریح کرد: این در حالی که زیرساخت‌های لازم برای رونق صنعت گردشگری، به عنوان صنعتی که می‌تواند زمینه گردش سرمایه و اشتغال تعداد زیادی را فراهم کند، در این استان وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اصلاح راه‌ها و مسیرهای دسترسی را از نخستین نیازهای رونق صنعت گردشگری در هر منطقه دانست و افزود: مناقصه انتخاب پیمانکار پروژه تقاطع غیر همسطح شهرضا به دهاقان انجام شده و مراحل اجرایی آن نیز با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال به زودی آغاز می‌شود.

محمودی با تأکید بر ضرورت استفاده از موقعیت بین راهی شهرضا برای رونق گردشگری در آن، خاطرنشان کرد: شهرستان دهاقان نیز جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد که باید از آن استفاده شود.

کد خبر 355891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.