نمایشگاه اتوکام توسعه اقتصاد دیجیتال با توان ایرانی را دنبال می کند

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان گفت: بیست و چهارمین دوره اتوکام در سالی که با شعار حمایت از کالای ایرانی توأم است، توسعه اقتصاد دیجیتال با توان ایرانی را دنبال می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اطرج صبح امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی اتوکام اصفهان بزرگترین رویداد حوزه فناوری اطلاعات است که بعد از الکامپ کشور حرف اول را در کشور می‌زند، اظهارکرد: از تاریخ ۱۵ تا ۲۶ مهرماه سال جاری پیش ثبت نام بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی اتوکام اصفهان انجام و از اول آبان پروسه جانمایی غرفه ها آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری رویدادهایی با حضور استارت‌آپ ها در طول زمان برگزاری نمایشگاه اتوکام در دستور کار قرار گرفته است.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان با بیان اینکه در دوران جنگ اقتصادی تنها راه مقابله تکیه بر توان ایرانی است، افزود: از این رو انتظار می رود در سالی که «حمایت از کالای ایرانی» نام گرفته، نمایشگاه اتوکام نیز بتواند بهبود مؤثری در کسب و کارهای داخلی این حوزه رقم بزند.

اطرج از تشکیل شورای سیاستگذاری نمایشگاه اتوکام با حضور تمام ذی‌نفعان این صنعت خبر داد و گفت: در این شورای سیاست گذاری که نماینده فناوری اطلاعات اصفهان، نماینده استانداری، نماینده اداره کل ICT استان، نماینده شهرک علمی و تحقیقاتی، نماینده سازمان فاوا نماینده مخابرات و نماینده دانشگاه‌ها حضور دارند، به حمایت همه نیاز داریم تا فعالانه تر توان ایرانی را به نمایش بگذاریم.

وی تصریح کرد: امسال یک سالن از نمایشگاه اتوکام برای حضور استارت‌آپ ها، اعضاء و همچنین دانشجویانی که در مراکز رشد ICT دانشگاه‌ها فعال هستند، اختصاص داده شده و برنامه های ویژه ای برای حضور فریلنسرها در استان و خارج از استان در نظر گرفته شده است.

**کارمزد  یافریلنسر کسی است که سرویس‌ها یا خدمات خود را بدون تعهد درازمدت به کارفرما ارائه می‌کند .

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان با بیان اینکه یکی از راه‌های کسب و کار افرادی هستند که به صورت انفرادی در دنیا بازاریابی و پروژههای نرم‌افزاری تهیه می‌کنند، افزود: البته اصفهان نیز در این حوزه فعال شده و امیدواریم با فعالیت‌های اتوکام تلاش آنها نمایان‌تر شود.

وی اعلام کرد: برای فعالانی که علاقمند حضور در این حرفه هستند یا قصد توسعه کسب و کار خود را دارند باشگاه مشاوران در نظر گرفته شده، همچنین مشاورانی نیز به صورت رایگان دراین نمایشگاه فعالیت می کنند.

اطرج افزود: صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز برای تیم‌های دارای ایده آماده شده و این تیم‌ها می‌توانند ایدههای خود را به سرمایه‌گذاران ارائه کنند.

وی با اشاره به همزمانی برگزاری نمایشگاه اتوکام با هفته کارآفرینی، گفت: به دلیل تقارن این دو رویداد مهم، کارآفرینان نمونه در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی اتوکام اصفهان به جامعه معرفی می‌شوند.

اطرج ادامه داد: با توجه به اینکه در استان اصفهان ۳۰ هزار نفر دانشجو در رشته کامپیوتر تحصیل می‌کنند، برنامه‌های خوبی برای ارائه دستاوردهای دانشگاه‌های فعال استان در حوزه کامپیوتر داریم.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان گفت: شهرداری اصفهان حمایت از  استارت‌آپ هایی که در حوزه شهری فعالیت می‌کنند را بر عهده دارد، همچنین قول‌هایی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گرفتیم تا در آیین افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی اتوکام اصفهان حضور داشته باشد.

کد خبر 355888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.