طرح جامع شهر، گامی به سوی توسعه مشارکت شهروندان است

شهردار اصفهان گفت: با اجرای طرح جامع شهر اصفهان گامی به سوی توسعه مشارکت شهروندان برداشته می‌شود.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز (شنبه) در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهارکرد: طی تفاهمی که شهرداری اصفهان با اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان امضاء کرده بود، روز پنجشنبه به طور رسمی فرایند شکل‌گیری اساسی‌ترین طرح یعنی طرح جامع شهر با تاکید بر آمایش شهری آغاز شد.

وی افزود: اگرچه شهر اصفهان از سال ۱۳۳۰ طرح‌های تفصیلی و جامع داشته است، اما به دلیل پاسخگو نبودن نیازهای شهر در آن طرح‌ها، این بار با رویکرد نوین و نگاه امروزی به صورت مسئله محور، تاکید بر آمایش شهری، با نگاه به توسعه پایدار و توجه به مسایل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و شهری کار طراحی و اجرای آن را آغاز کردیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: اهمیت شروع فرایند تهیه طرح جامع شهر اصفهان با رویکرد جدید از این جهت است که این طرح در راستای مشارکت مردم در اداره امور شهر و با مشارکت تمام ذی‌نفعان، شهروندان، نخبگان، مشاوران، سمن‌ها، شرکت‌ها، اتحادیه‌های صنفی، انجمن‌ها و با مشورت اساتید دانشگاه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح جامع شهر اصفهان علاوه بر اینکه میتواند گره‌های کور و پیچیدگی‌های شهر را حل و در تمام زمینه‌ها استانداردسازی کند، با نگاه به رفع معضلات امروز، آینده مردم را برای زیست خوب در شهر اصفهان تضمین می‌کند.

نوروزی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح جامع شهر گامی به سوی توسعه مشارکت شهروندان برداشته شده و مشکلاتی که امروز مانع توسعه مطلوب شهر شده است، رفع شود.

وی با اشاره به ارایه گزارش عملکرد یکساله شهرداری اصفهان در پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: خوشحالم با تلاش تمام کارکنان شهرداری توانستیم در یک سال گذشته بر اساس برنامه‌ای که اعلام کرده بودیم، علی‌رغم تمام کاستی‌ها امور را پیش ببریم؛ هفته گذشته قرار بود نشستی با اصحاب رسانه برگزار کنیم که به دلیل حجم بالای برنامه‌ها به هفته جاری موکول شد.

کد خبر 355870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.