ملت: طرح جامع نوین شهر اصفهان انعطاف‌پذیر است

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید در طرح جامع شهر اصفهان تمامی ابعاد توسعه شهر از جمله ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و ... شهر دیده شود و توسعه شهر صرفاً بر اساس یک‌سری خط‌کشی‌ها، احداث پل و ایجاد راه نباشد.

نصیر ملت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد ضرورت طرح جامع شهر اصفهان اظهار کرد: نخستین موضوعی که در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان مدنظر مجموعه مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی قرار داشت این بود که برای توسعه شهر نیاز به طرحی داریم که قابل دفاع باشد.

وی با اشاره به انقضای تاریخ اعتبار طرح‌ جامع برنامه‌ریزی شهری که سال ۶۷ طراحی شده بود، ادامه داد: طرح‌های تفصیلی نیز که به اعتبار آن طرح‌ها بازنگری شده بود ایرادات فراوانی داشت که نتیجه استفاده از آن طرح‌ها مسائل و مشکلاتی است که امروزه در شهر شاهد آن هستیم.

رییس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: به‌منظور اصلاح طرح‌های قبلی به این جمع‌بندی رسیدیم که سند آمایش شهری را با عنوان مکمل طرح جامع ارائه دهیم. این طرح که سال گذشته آماده شده است به شورا ارائه و مورد بررسی شورا قرار گرفته و از آنجایی که ضمانت اجرایی برای اجرای این طرح نبود توافق شد تمامی شرح خدماتی که در سند آمایش پیش‌بینی شده است به‌عنوان مکمل طرح جامع شهری در قالب طرح جامع جدید اِعمال شود.

تبدیل نگاه کالبدی در طرح جامع شهری به نگاه فضایی

وی گفت: قرار است در طرح جامع شهر اصفهان با رویکرد نوین تمامی مشکلاتی که از قبل وجود داشته اصلاح و نگاه کالبدی به نگاه فضایی تبدیل شود. همچنین انعطاف‌پذیری طرح پررنگ‌تر و مشارکت ذینفعان به‌منظور شناسایی اولویت‌ها و مشکلات کشور مورد اهمیت قرار گیرد،  در نظر داریم از نظرات و پیشنهادات گروه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، تشکل‌ها، اتحادیه‌ها، اصناف و همه کسانی که در شهر حرفی برای گفتن داشته و دغدغه اصفهان را دارند استفاده کنیم چراکه حضور این افراد ما را در شناسایی مسیر توسعه شهر کمک می‌کند تا بتوانیم برنامه‌ریزی صحیح‌تری انجام دهیم.

ملت با بیان اینکه نباید تنها محدوده جغرافیایی شهر اصفهان در طرح جامع شهری دیده شود، تصریح کرد: شهرهای اطراف که خدمات عمده خود را از اصفهان دریافت می‌کنند نیز جزو مجموعه شهری اصفهان محسوب می‌شود و باید در برنامه‌ریزی توسعه شهر، آن شهرها نیز دیده شود تا بتوانیم توزیع عادلانه خدمات متناسب با ظرفیت‌های شهر داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نگاه فضایی در طرح جامع شهری کمک می‌کند تا تمامی ابعاد توسعه شهر از جمله ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و ... شهر را ببینیم و توسعه شهر صرفاً بر اساس یک‌سری خط‌کشی‌ها، احداث پل و ایجاد راه نباشد.

رییس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: معتقد هستم طرح جامع شهر اصفهان می‌تواند نقطه عطف تحول در شهر اصفهان باشد و موفقیت در اجرای آن می‌تواند انقلابی در تهیه طرح‌های جامع کشوری ایجاد کند تا در آینده بتوانیم فضای متفاوتی برای طرح‌های جامع متناسب با ظرفیت‌های شهرمان داشته باشیم.

کد خبر 355868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.