روشن: طرح جامع شهر اصفهان باید حق شهروندان را ادا کند

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح جامع شهر اصفهان باید متناسب با شهر اصفهان باشد و بتواند حق شهروندان به شهر را ادا کند.

فریده روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد ضرورت طرح جامع شهر اصفهان اظهار کرد: طرح‌هایی که در دوره‌های گذشته مطرح و اجرایی شده بود حالت جزیره‌ای داشت و از هم‌افزایی لازم برخوردار نبود. همچنین آن طرح‌ها دربرگیرنده مدیریت واحد شهری نبوده و به همین‌منظور در جلسات متعدد در شورای اسلامی شهر اصفهان ضرورت طرح جامع شهر اصفهان مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه وقتی شهری خلاق با قابلیت زیست‌پذیری مناسب می‌خواهیم که بتواند حق شهروندان به شهر را ادا کند باید موارد جامعی را هم برای آن در نظر بگیریم، ادامه داد: برای طراحی طرحی جامع و کامل که تمامی موارد را در بر داشته باشد، باید کارشناسان و متخصصان رشته‌های مختلف اقتصادی، گردشگری، محیط زیست و همه فرهیختگان مشارکت کرده و انتظارات خود از آنچه که یک شهر با کیفیت و مناسب باید داشته باشد را اعلام کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: باید با کمک همه کارشناسان، متخصصان و فرهیختگان، آسیب‌ها و نقاط ضعفی که در طرح‌های قبلی وجود داشته را بررسی و SWOT طرح را مشخص کرده تا بر اساس آن طرحی که مناسب شهر است، انتخاب شود.

کد خبر 355866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.