تکیه بر نیرو و توان داخلی تنها راه عبور از مشکلات کشور است

لنجان-امام جمعه زرین‌شهر گفت: تکیه بر توان داخلی، کار جهادی و اطمینان به جوانان راهکار رفع بسیاری از مشکلات است از سوی دیگر برخی سودجویان در کشور به دنبال آسیب زدن به مردم هستند و از این جهت باید این افراد را شناسایی و دستشان را از اموال مردم قطع کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین‌شهر با بیان این که امروز دشمن با تمام توان به دنبال جهانی‌سازی است،  اظهار کرد: بعضی کشورهای استکباری با ایجاد نهادهای بین‌المللی به دنبال جهانی‌سازی اهداف نظر خود هستند، باید به این نکته توجه داشت که جهانی‌سازی با جهانی شدن دو مقوله جدا از یکدیگر هستند که تعاریف مخصوص به خود را دارند.

وی افزود: جهانی شدن به معنای بهره‌مندی، کسب و استفاده از تکنولوژی روز دنیا مانند یک دهکده جهانی است، اما جهانی‌سازی تشکیل مجامعی مختلف با قوانینی خاص تعریف می شود که استکبار جهانی به دنبال آن بوده تا منافع خود را تأمین کند.

امام جمعه زرین‌شهر با بیان این که استکبار به دنبال این است که همه را زیر سلطه استکباری خود بیاورد، تصریح کرد: سازمان‌هایی چون سازمان ملل، سازمان حقوق بشر، سازمان امنیت و... در ظاهر با عناوین زیبا راه‌اندازی شدند، اما در باطن اهداف برخی کشورهای استکباری را دنبال می‌کنند تا مسیر را برای تحقق اهداف آنان باز کنند.

وی ادامه داد: در جهانی‌سازی تعاریف استکبار از عناوین مختلف مورد ملاک است نه تعاریف ما، مثلاً آنها از تروریست تعریف دیگری دارند، امروز همه باید توجه داشته باشند که باطل در لباس باطل نمایان نمی‌شود بلکه باطل در لباس حق نمایان می‌شود و برخی افراد در کشور هنوز بعد از سال‌ها دشمنی و توطئه را نشناخته و باز هم دنبال تکیه بر غرب هستند.

باقریان اضافه کرد: تسلیم شدن در برابر دشمن خطای نابخشودنی است چرا که برخی افراد داخلی که دم از همکاری با آنان می‌زنند، توطئه‌های دشمن را دیده و لمس کرده‌اند اما باز هم به دنبال اجرای برنامه‌های پوششی توطئه‌ آنها هستند.

وی عنوان کرد: مردم ایران همیشه به دشمن بدبین بوده و خواهند بود، از این رو برخی افراد خود فروخته در داخل و خارج از کشور کمر همت بسته و به دنبال این هستند که بدبینی به دشمن را از مردم بگیرند از این رو باید هوشیار و زیرک باشیم.

امام جمعه زرین‌شهر خاطرنشان کرد: هفته گذشته در خصوص کارگروه اقدام مالی یا همان FATF مسائلی مطرح شد، اولین نکته که باید به آن توجه داشت این است که کسی حق ندارد به بهانه مخالفت و به واسطه تصویب این طرح به مجلس یا شورای نگهبان توهین کنند و یا دست به تخریب بزند، البته اعتراض در چنین مواقعی باید وجود داشته باشد اما اعتراضات باید در فضای گفت‌وگو، نه تخریب و  فحاشی به یکدیگر دنبال شود.

وی یادآور شد: در سازمان ملل برای رصد کردن مسائل مالی کشورها و در یک کلام برای جاسوسی کردن طرح مالی را مطرح کردند تا در واقع شرایطی را ایجاد کنند که کشورهای مختلف به بهانه مبارزه با تروریستم  وضعیت مالی خود را به این سازمان و کنوانسیون اعلام کنند و نباید فراموش کرد اینگونه رصدهای کلی مالی به نوعی جاسوسی محسوب می‌شود.

باقریان افزود: درمجلس شورای اسلامی موارد مختلفی را مخالفان و موافقان پیوستن به این طرح بیان کردند که البته برخی موارد مطرح شده در دفاع از این طرح به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، از سوی دیگر برخی حرف از شرط و شروط برای تصویب این طرح می‌زنند و نباید فراموش کرد در پیوستن به این طرح از نظر قواعد بین‌المللی هیچ شرط شروطی پذیرفتنی نیست.

وی تصریح کرد: وزیر امور خارجه کشور به صراحت اعلام کرد که تصویب این طرح تضمین برداشتن تحریم‌ها نبوده و در جای دیگر اعلام کرد ما با تصویب این طرح بهانه را از آمریکا می‌گیریم، طرح اینگونه صحبت‌ها سئوالاتی را به همراه دارد؛ کدام بهانه را قرار است از آمریکا و هم پیمانان این شیطان بزرگ بگیریم؟ قطعا این استدالال صحیح نیست.

امام جمعه زرین‌شهر اضافه کرد: باتصویب این طرح کدام بهانه از آمریکا گرفته می‌شود؟ حتماً فردا هم سیستم دفاعی را برای بهانه‌ نگرفتن دشمن باید از دست بدهیم، عزاداری امام حسین‌(ع) را چون دشمنان به نوعی خشونت می‌دانند باید از دست بدهیم تا آنها بهانه‌گیری نکنند.

وی عنوان کرد: باید طرح به طور شفاف برای مردم بیان شود و در محیط‌های گفت‌وگو  به بحث و تبادل نظر پرداخته  شود تا استدلال موافقان و مخالفان درکنار هم شنیده شود در همین راستا یکی از اقدماتی که در شهرستان لنجان دنبال می‌شود و در هفته آینده اجرا خواهد شد ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی است، که مقام معظم رهبری نیز بارها برای تشکیل اینگونه برنامه‌ها تأکید کرده‌اند.

باقریان متذکر شد: چرا در کشور شرایط طوری رقم خورده که اگر کسی حرفی بزند عده‌ای سریعاً موضع‌گیری شدید می‌کنند و او را چون با عقاید آنها مخالف است ضد انقلاب می‌نامیم قطعاً این مسیر غلط بوده و باید اصلاح شود چرا که فضای گفت‌وگو می‌تواند بسیاری از مسایل را روشن کند.

وی تأکید کرد: عامل همه‌ مشکلات و دردهای کشور، آمریکا و دشمنان نیستند، قطعاً مقدار زیادی از این مشکلات به نتیجه بی‌تدبیری و بی‌مدیریتی مسئولان بازمی‌گردد اما با تصویب قوانین و پناه بردن به دامن دشمن نیز نمی‌توان مشکلات مختلف کشور را حل و فصل کرد.

امام جمعه زرین‌شهر با بیان این که مسئولان از آدرس غلط دادن به مردم پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: تکیه بر توان داخلی، کار جهادی و اطمینان به جوانان راهکار بسیاری از مشکلات بوده از سوی دیگر برخی زالوصفت‌ها در کشور به دنبال مکیدن خون مردم هستند و از این جهت باید این زالوصفت‌ها را شناسایی ودستشان را قطع کرد.

کد خبر 355850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.