حل مشکلات اقتصادی نیازمند کار جهادی است

لنجان-امام جمعه باغبادران گفت: امروز فشار اقتصادی کمر قشر مستضعف را شکسته از این جهت مسئولان باید جهادی عمل کنند و لازمه تحقق این مهم استفاده از نیروهای جوان، با روحیه جهادی و آماده به کار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه باغبادران با اشاره به دیدار خصوصی رهبر معظم انقلاب با سران قوا اظهار کرد: این دیدار در راستای بررسی فعالیت‌های مسئولان در حل و فصل مسائل اقتصادی کشور برگزار شد و نخستین توصیه رهبر معظم انقلاب در این دیدار، انجام کار جهادی بود چرا که با مشکلات امروز کشور جایی برای سیاسی‌بازی نیست.

وی افزود: امروز فشار اقتصادی کمر قشر مستضعف را شکسته از این جهت مسئولان باید جهادی عمل کنند و لازمه تحقق این مهم استفاده از نیروهای جوان، جهادی و آماده به کار است.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب یکی از راه‌های رفع مشکلات اقتصادی را تصمیم‌های قاطع، عملیاتی و راهگشا دانستند، متأسفانه در این زمینه نیز در کشور کاستی وجود دارد و این در حالیست که معظمٌ‌له برای چندمین بار بر این مسئله تأکید فرموده‌اند و بر همین اساس در این مسیر مجلس و دولت باید با یکدیگر همفکری کنند و نتیجه این مهم را مردم عملاً در زندگی خود حس کنند.

وی ادامه داد: توصیه دیگر مقام معظم رهبری  به دولتمردان در خصوص استفاده از پتانسیل اقتصاددانان دلسوز و دانا بود و به تعبیر ایشان حیف است از این پتانسیل آماده استفاده نشود، اما متأسفانه در کشور بعضاً کسانی بر بعضی از کارها گمارده می‌شوند که تخصص لازم و کارایی فنی لازم در این زمینه را ندارند.

فرهنگ اضافه کرد: این که مسئولی خود را عقل کل بداند و میدان به دلسوزان و متخصصان ندهد شائبه ریاست برای مدت طولانی را در ذهن خود می پرواند و بر همین اساس این گونه استنباط می‌شود این مدیران وحشت دارند پای افراد دیگر به این سیستم باز شود.

وی عنوان کرد: نکته کلیدی آخر در بیانات مقام معظم رهبری دست رد به سینه کسانی زدند که دنبال القای ناامیدی وناکارآمدی نظام را هستند از این جهت معظمٌ‌له فرمودند: ما در کشور بن‌بست نداریم و با کمک جوانان، نخبگان و ظرفیت‌های درونی کشور از همه مشکلات عبور می‌کنیم.

امام جمعه باغبادران خاطرنشان کرد: سابقه قراردادهای ننگین و استعماری در کشور در زمان شاهان کم نیست، اما پیروزی انقلاب سبب شد کشور در مقابل تمامی این زیاده‌خواهی‌ها ایستاد و رهبری انقلاب به حق در برابر غرب و غرب‌گرایی در کشور ایستادگی کرده است.

وی یادآور شد: هفته گذشته شاهد بودیم  یکی از این قراردادها در کشور به تصویب رسید و این مسئله درحالیست که توصیه رهبر انقلاب به عدم تصویب اینگونه قراردادها بوده و رهبر حکیم انقلاب در موضوع کنوانسیون‌ها و معاهدات جدید مثل معاهدات مالی، فرمودند «این معاهدات ابتدا در اتاق‌های فکر قدرت‌های بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آن‌ها پخت و پز می‌شود و سپس با پیوستن دولت‌های همسو یا دنباله‌رو یا مرعوب، شکلِ به ظاهر بین‌المللی می‌گیرد به‌گونه‌ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران، آن‌ها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار می‌دهند که مثلاً ۱۵۰ کشور پذیرفته‌اند شما چطور آن‌ را رد می‌کنید».

فرهنگ متذکر شد: مقام معظم رهبری در این خصوص نیز با ارایه راهکار مسیر را برای مسئولان هموار ساختند و فرمودند: همانگونه که درباره‌ «برخی کنوانسیون‌های بین‌المللی اخیراً مطرح شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند.

وی تأکید کرد: معظمٌ‌له افزودند: «البته ممکن است برخی مفاد معاهدات بین‌المللی خوب باشد اما هیچ ضرورتی ندارد با استناد به این مفاد به کنوانسیون‌هایی بپیوندیم که از عمق اهداف آن‌ها آگاه نیستیم یا می‌دانیم که مشکلاتی دارند....»

امام جمعه باغبادران افزود: ۱۲۰ نماینده مجلس با تصویب این قرارداد مخالفت کردند، مراجع مخالفت و حتی مردم مخالفت خود را با تصویب چنین قراردادهایی اعلام کردند اما بار دیگر شاهد بودیم آقایان دوباره از سوراخی دیگر مثل برجام گزیده شدند.

وی تصریح کرد: امروز سؤالی مطرح است که چرا برای تصویت اینگونه موارد این میزان اهتمام و پشتکار وجود دارد ولی برای رفع مشکلات اقتصادی، گرانی‌ها و بالا و پایین شدن قیمت طلا و ارز اراده‌ای به این مستحکمی از خود به خرج نمی‌دهید؟ مگر مقام معظم رهبری نفرمود اعتماد به غرب واروپا اشتباه بوده و باید روی پای خود بایستیم چرا برخی قصد دارند مشکلات کشور را با اینگونه قراردادها حل کنند.

کد خبر 355844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.