مصالحه ۷۲ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس لنجان

لنجان-فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان گفت:یکی اهداف دایره مشاوره نیروی انتظامی شهرستان لنجان کاهش آمار پرونده‌های ارجاعی به دادگستری و رفع اختلافات طرفین در کلانتری‌ها بوده که خوشبختانه نتیجه ۷۲ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به این واحدها، مصالحه طرفین بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، غلامرضا افشاری در نشست صمیمی با مردم این شهرستان اظهار کرد: نیروی انتظامی شهرستان لنجان با هدف افزایش اعتماد عمومی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری مراکز مشاوره پلیس را در کلانتری‌های این شهرستان ایجاد کرد و در یک سال گذشته بنا به موضوعیت و نوع پرونده شاهد تشکیل و ارجاع سه هزار فقره پرونده به واحدهای مشاوره کلانتری‌ها بودیم.

وی مشاوره خانوادگی، روانشناختی، روان‌سنجی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره فردی، ارائه راهکار مسائل روحی و روانی و سایر مسائل اجتماعی را از مهمترین خدمات مراکز مشاوره پلیس برشمرد و تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف دایره مشاوره و مددکاری پلیس کاهش آمار پرونده‌های ارجاعی به دادگستری و رفع اختلافات طرفین در کلانتری‌ها بوده که خوشبختانه نتیجه ۷۲ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به این واحدها مصالحه طرفین بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان با بیان این که یکی از وظایف نیروی انتظامی نظارت اجرای مقررات ترافیکی است که راهنمایی و رانندگی در این حوزه ایفای نقش می‌کند، افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که در حوزه پلیس راهور شهرستان لنجان انجام گرفت تا مردم احساس بهتری از دریافت خدمات از پلیس راهور داشته باشند، افتتاح ساختمان جدید پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان بود که افزایش رضایتمندی شهروندان را همراه داشت.

وی عنوان کرد: امروز در ساختمان جدید پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان خدماتی چون معاینه فنی، تعویض پلاک، خدمات صدور گواهینامه و... به صورت متمرکز به مردم ارائه می‌شود و بر همین اساس در یک سال گذشته بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ فقره گواهینامه رانندگی صادر شد و در حوزه تعویض پلاک و صدور پلاک بیش از شش هزار و ۳۰۰ مورد تعویض پلاک انجام شد.

افشاری از کاهش ۲۵ درصدی تصادفات درون شهری در شهرستان لنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی پلیس در افزایش انضباط ترافیکی و کاهش سوانح و حوادث، رویکرد فرهنگی است و بر همین اساس نیروی انتظامی و پلیس راهور شهرستان لنجان در حوزه پیشگیری از وقوع حوادث جاده‌ای با قدرت وارد میدان عمل شده تا بتوانیم تصادفات دورن شهری را کاهش دهیم.

وی با بیان این که در حوزه تصادفات جرحی نیز در یک سال گذشته شاهد کاهش ۱۵ درصدی تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم، گفت: در یک سال گذشته تصادفات فوتی ۲۰ درصد کاهش داشته است که این نتیجه مهم با تلاش پلیس راهور و شهرداری‌های شهرستان لنجان در خصوص رفع نقاط حادثه‌خیز حاصل شده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان با بیان این که اولویت اساسی پلیس در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، افزایش کیفیت ارائه خدمات انتظامی برای شهروندان است، افزود: نیروی انتظامی شهرستان لنجان و کلانتری‌های تحت پوشش آن در این شهرستان مجموعه‌هایی هستند که توانایی پاسخگویی به نیازهای مردم را دارد؛ چنان که در یک سال گذشته در عرصه خدمات انتظامی بالغ بر ۸۵ هزار نفر تحت عناوین مختلف شاکی، متهم، شاهد و... به کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی شهرستان لنجان مراجعه کرده‌اند و این امر باعث افزایش ۱۴ درصدی دستگیری اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم جامعه، ۵۲ درصد افزایش کشف سرقت، ۱۰ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر و... شد.

وی ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعالیت‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی را مهم‌ترین ماموریت‌های پلیس فتا دانست و اضافه کرد: متأسفانه به دلیل استفاده‌های ناآگاهانه و نادرست‌ کاربران از فضای مجازی، بستری مناسب برای ظهور انواع جرایم جدید در این فضا فراهم شده است؛ به همین دلیل پلیس فتای شهرستان لنجان در راستای آموزش و ترویج فرهنگ استفاده مناسب از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و افزایش سواد رسانه‌ای در بین خانواده‌ها و نسل جوان ۳۲ جلسه آموزشی برگزار کرده است.

افشاری با اشاره به آمار ۴۴ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ در این شهرستان، تصریح کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری پلیس باید یار مهربان مردم باشد، از این رو تلاش شده زمانی که مردم به مراکز انتظامی مراجعه می‌کنند، علاوه بر احساس آرامش حضور پلیس مقتدر را در کنار خودشان حس کنند.

وی با اشاره به اعزام سه هزار و ۹۰۰ نفر از جوانان شهرستان لنجان برای انجام خدمت سربازی در یک سال گذشته، عنوان کرد: در راستای خدمت‌رسانی به مردم لنجان در یک سال گذشته شاهد صدور ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره گذرنامه، یک هزار و ۹۲۰ مورد پروانه کسب، شش هزار و ۲۰۰ فقره گواهی عدم سوء پیشینه، ۸۹۰ بازدید از صحنه‌های تصادفات درون شهری و صدور هفت هزار و ۷۰۰ مورد کارت پایان خدمت و معافیت بودیم.

کد خبر 355827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.